به گزارش گروه اجتماعی رکنا، علیرضا عسگری از ممنوعیت استفاده از تخت VIP در بیمارستان‌های خصوصی کشور خبر داد و گفت: طبق قانون Law بودجه سال ۹۷ که در سنوات گذشته هم تکرار شده و توسط هیات وزیر ابلاغ می‌شود، تخت VIP برای بیمارستان‌های دولتی و نهادهای عمومی غیر دولتی تعریف شده است. بر این اساس یک بیمارستان دولتی می‌تواند ۱۰ درصد از تخت‌هایش را با ایجاد امکانات لازم در سطح بیمارستان‌، آماده کرده و به صورت VIP ارائه خدمت کند.

او افزود: البته این تخت برای کسانی عرضه می‌شود که دارای بیمه تکمیلی بوده و در سقف قرارداد بیمه‌شان، می‌توانند از این تخت خدمت دریافت کنند. این درحالیست که شاهد بودیم در برخی بیمارستان‌های خصوصی که بیشتر هم در تهران به چشم می‌آیند، تعرفه‌های بدون حساب و کتاب برای تخت‌های VIP تعریف کرده‌اند. باید توجه کرد که اولا ما چیزی به عنوان تخت VIP در بیمارستان خصوصی نداریم و وجود چنین چیزی خلاف مصوبه هیات وزیران است. مساله دوم هم این است که اگر بیمارستانی در حوزه هتلینگ بالاتر از تعرفه خصوصی مصوب دریافت کند، ‌تخلف کرده است. حال باید این موضوع را در کنار یکسری اشکالات تعرفه‌ای دیگر قرار داد که در برخی بیمارستان‌های خصوصی رخ می‌دهد.

عسگری ضمن تشکر از بیمارستان‌های خصوصی، گفت: به هر حال بیمارستان‌های خصوصی بار عظیمی از خدمات سلامت در تهران را به دوش دارند، اما در کنار خدمتی که ارائه می‌دهند، نباید انحرافی وجود داشته باشد. زیرا وظیفه ما پاسداری از حقوق مردم است. بر همین اساس به این موضوع ورود جدی کردیم و برخوردهای لازم انجام شد.

او با بیان اینکه بسیاری از بیمارستان‌ها بلافاصله بعد از ابلاغ این موضوع اصلاحات را انجام دادند و تخت VIP و تعرفه‌های آن را حذف کردند، ادامه داد: مواردی هم داشتیم که اصلاحات انجام نشد و بر همین اساس هم دو بیمارستان بزرگ خصوصی در تهران به همین دلیل دچار کاهش درجه اعتباربخشی شدند. علی‌رغم فشارهایی که در این زمینه وجود داشت، ما محکم ایستادیم و بیمارستان‌ها هم این موضوع را اصلاح کردند.

مدیرکل نظارت بر اعتباربخشی و امور درمان معاونت درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه اصلاحات تعرفه‌ای، نظارت دقیق‌تر بر صورت‌حساب‌های بیمارستان‌ها و حذف تخت‌های VIP با تعرفه‌های آنچنانی در بیمارستان‌های خصوصی تهران و کشور اقدامی در راستای منافع مردم بود، ادامه داد: این نظارت‌ها در شهرستان‌ها هم وجود دارد. به عنوان مثال در استان‌های مشهد، اصفهان و... هم این نظارت‌ها و به دنبال آن اصلاحات لازم اعمال شده است.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

فوری/ سلطان سکه ایران دستگیر شد

اولین عکس از جسد وحید مرادی قبل از خاکسپاری + عکس

گفت عقاب ایرانم و گنده لاتی کرد ما هم او را زدیم! / آخرین خبر از پرونده + عکس

وقتی وارد خانه باغ شدم دوست صمیمی ام با زنم خلوت کرده بود + عکس

اعتراف هولناک این دختر شرور کرجی + عکس

وحید مرادی در برابر دوربین مداربسته زندان کرج کشته شد + جزئیات

رفیق بازی که گانگستر شد! / شهاب را در دختربازی همراهی می کردم!

فاطمه 17 ساله را از مادرش خرید و همان شب اول حامله اش کرد!

پیام تصویر خودکشی مرد مشهدی برای زنش+ عکس

قاتل ملیکای 8 ساله خوزستانی آزاد شد! + عکس

دستگیری 3 شرور به خاطر قتل وحید مرادی در زندان کرج / جزئیات اولین بازجویی + عکس

وقتی رییس پیر شرکت پیشنهاد شرم آور داد برای انتقام از رضا قبول کرد!

محاکمه شیطان پراید سوار با 11 شاکی در تهران + فیلم و عکس

 

کدخبر: 395080 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟