دفاع از پلیس درباره تخلیه ویلای لواسان فرمانده ارشد نظامی

سردار سعید منتظرالمهدی سخنگوی ناجا با اشاره به بالا گرفتن موضوع ویلای رئیس سابق ستاد کل نیروهای مسلح در لواسان و به میان آوردن پای نیروی انتظامی از سوی برخی رسانه‌ها مبنی بر عدم اجرای حکم تخلیه ویلای مذکور طی یادداشتی با انتقاد از این اظهار نظرها در خصوص پلیس، بر اجرای قانون Law از سوی نیروی انتظامی فارغ از هرگونه جایگاه افراد تأکید کرد. متن کامل این یادداشت به شرح زیر است:

این روزها بحث بر سر تخلیه مکانی در لواسان که در اختیار رئیس سابق ستاد کل نیروهای مسلح بوده بالا گرفته است؛ تعداد انگشت شماری از شخصیت‌های حقیقی و حقوقی در این‌باره اظهارنظر کردند اما همچون همیشه برخی کوتاه‌تر از دیوار پلیس، دیواری پیدا نکرده‌اند و باز هم هجمه‌هایشان نوازشگر تن این نیروی خدمتگزار شده است.

مدعیان، مدعی هستند پلیس Police اهمال کاری کرده و اقدام به تخلیه ملک مورد نظر نکرده است؛ ادعایی که حتی ذره‌ای و اندکی واقعیت ندارد.

هنگامی که رئیس دادگستری تهران تأکید می‌کند، در خصوص موضوع فوق هیچ دستور قضایی صادر نشده و پرونده‌ای به دادگستری ارجاع داده نشده و به تازگی ساعت 14:30 عصر 29 خرداد سال جاری (6 روز پیش) پرونده‌ای به دادگستری رسیده و برای رسیدگی به آن تعیین وقت شده است؛ پس چگونه پلیس باید اقدام به تخلیه ملک مزبور می‌کرد؛ وقتی هنوز رأیی صادر، حکمی امضا نشده و ابلاغی به نیروی انتظامی صورت نگرفته است.

به هر حال پلیس در چارچوب قانون عمل می‌کند؛ چه در غیر این صورت خود در مظان اتهام قرار می‌گیرد؛ پلیس نمی‌تواند خارج از قوانین و مقررات تعیین شده دست به اقدامی بزند؛ برای پلیس، قانون، قانون است، رئیس و مرئوس نمی‌شناسد؛ پلیس با کسی مماشات ندارد، وکیل و وزیر، مالک و مملوک و ... برایش به یک اندازه قابل احترامند؛ پس اگر حکمی مبنی بر تخلیه مکانی به نیروی انتظامی ارجاع می‌شد، بی‌درنگ برحسب قانون اقدام می‌کرد؛ پس برچسب زدن به سازمانی که عمل به وظیفه و احترام به قانون در اولویت برنامه‌هایش است دور از انصاف بوده و این وصله‌ها به پلیس نمی‌چسبد.

بگذریم که هوچی‌گری، مدعی شدن بی‌پایه و اساس و ... از هر کسی بر می‌آید هر گاه کسی بتواند بر پایه ادله و مدارک سخن بگوید هنر Art کرده است و حرفش بر دل و بر کرسی خواهد نشست، نه افرادی که غیر از جنجال گری و فرافکنی رسانه‌ای راهی در پیش ندارند و کاری نمی‌دانند.

در پایان این یادداشت آمده: «آن قدر نیروی انتظامی بر خدمتگزاری خود برای این مردم که ولی نعمتان اصلی انقلاب و نظام هستند مطمئن است که نمی‌پذیرد کسی به قدمی، قلمی و یا لحنی این خدمتگزاری صادقانه را آلوده کرده و در جامعه شبهه افکنی کند».

 

کدخبر: 392027 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟