به گزارش گروه اجتماعی رکنا، حمیدرضا شعبانی رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس امروز در این باره اظهار کرد: روز چهارشنبه پانزدهم فرورین ماه ۹۷ گزارشی مبنی بر تنبیه بدنی یک دانش آموز کلاس هشتم دبیرستان متوسطه اول پسرانه شهید خایفی شهر داراب اعلام شد.

وی ادامه داد: بلافاصله تیمی متشکل از چند تن از کارشناسان اداره آموزش و پرورش داراب در مدرسه مربوطه حاضر و مامور بررسی و رسیدگی به این مساله شدند.

شعبانی گفت: با توجه به گزارش اولیه مشخص شد که موضوع تنبیه بدنی این دانش آموز صحت داشته و آثار کبودی بر روی برخی از قسمت‌های بدن این دانش آموز وجود دارد.

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس تصریح کرد: موضوع تنبیه نکردن به طور مکرر در بخشنامه‌های مختلف به اطلاع همکاران فرهنگی رسانده شده است و هر چند صیانت از حریم همکاران فرهنگی وظیفه ذاتی ما است، اما همانگونه که قبلا" اشاره شده، هر گونه تنبیه نیز خط قرمز آموزش و پرورش است.

شعبانی ادامه داد: با صحبت با این همکار فرهنگی، وی از انجام این عمل ابراز پشیمانی و ندامت کرده و علت آن را کنترل نکردن خشم خود در برابر بی انضباطی، شلوغ کاری و سر و صدای دانش آموزان عنوان کرده است.

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس افزود: هر چند اقداماتی برای دلجویی از اولیا و دانش آموز مضروب توسط خانواده این همکار و آموزش و پرورش داراب در حال انجام است، اما قطعا" تنبیه بدنی تخلف محسوب شده و این موضوع از طریق مراجع ذی صلاح مربوطه در این سازمان پیگیری خواهد شد.

شعبانی همچنین ضمن ابراز تاسف از وقوع چنین حادثه‌ای در این شهر، با بیان اینکه این گونه اتفاقات در مدارس استان فراوانی زیادی ندارد و به ندرت شاهد وقوع چنین حوادثی هستیم اضافه کرد: هتک حرمت به ساحت معلم و دانش آموز هر چند اندک هم باشد بسیار حساس و خط قرمز ما است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 371387 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟