انجام تمام مراحل جایگزینی چنارهای خیابان ولیعصر توسط کارشناسان داخلی

به گزارش گروه اجتماعی رکنا، علی محمد مختاری مدیر عامل سازمان فضای سبز شهرداری تهران در آغاز مراسم جایگزینی درختان چنار خیابان ولیعصر که همزمان با آغاز هفته درختکاری برگزار شد، گفت: درختان مانند دیگر جانداران با گذراندن عمر خود به مرحله کهن‌سالی می‌رسند و باید از آنها مراقبت بیشتر کرد زیرا آنها در پاکیزگی هوای شهر نقش بسزایی دارند.
وی با بیان اینکه درختان جنگل‌ها نسبت به سایر جانداران دارای عمر طولانی هستند، اظهار کرد: طول عمر درختان علاوه بر ویژگی‌های گیاهی به شرایط بیرونی و محیطی هم بستگی دارد.
مختاری با بیان اینکه دما و رطوبت از یک طرف و رشد جمعیت و مهاجرت به تهران از سوی دیگر در وضعیت درختان مؤثر هستند، خاطر نشان کرد: خیابان ولیعصر که به نام حضرت ولیعصر(عج) است باید زیباترین و شایسته‌ترین خیابان تهران باشد.
مدیر عامل سازمان فضای سبز شهرداری تهران با بیان اینکه قدمت برخی از چنارهای این خیابان بیش از 80 سال است، بیان کرد: کارشناسان فضای سبز می‌کوشند درختان خشک را که امکان احیای آنها وجود ندارد با درختان شاداب چند ساله جایگزین کنند.
وی تصریح کرد: تمام مراحل جایگزینی درختان خیابان ولیعصر توسط کارشناسان بومی و داخلی اجرایی می شود.
مختاری با بیان اینکه مجموع درختانی که در خیابان ولیعصر کاشته شده بود 18 هزار اصله درخت بود، اظهار کرد: در آن زمان فاصله درختان از نظر فنی رعایت نشده بود در حالی که باید فاصله درختان بین 4 تا 5 متر باشد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 362160 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟