پاداش پایان خدمت بازنشستگان ۷ برابر حداقل حقوق تعیین شد

به گزارش گروه اجتماعی رکنا، جبار کوچکی‌نژاد در این باره اظهار داشت: نمایندگان و اعضای کمیسیون تلفیق بودجه سال 97 طی جلسه‌ای که برگزار شد سقف پرداخت پاداش پایان خدمت برای بازنشستگان را تا 7 برابر حداقل حقوق و مزایا تعیین کردند.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه 97 تصریح کرد: با این تصمیم اعضای کمیسیون تلفیق، دیگر شاهد پرداخت پاداش‌های بالاتر از میزان 300 میلیون تومان نیستیم و هرگونه پرداخت پاداش برای کسانی که حقوق‌های به مراتب بالاتری دارند تحت هیچ شرایطی از این میزان تعیین شده فراتر نمی‌رود.

کوچکی‌نژاد خاطرنشان کرد: به طور مثال فردی که حداقل تا 10 میلیون تومان حقوق و مزایای دریافتی داشته باشد در زمان بازنشستگی خود تنها مبلغ 70 میلیون تومان پاداش پایان خدمت دریافت می‌کند بنابراین دیگر مانند گذشته شاهد اعداد و ارقام بسیار بالایی که تا الان مرسوم بوده نیستیم.

نماینده مردم رشت در مجلس بیان داشت: دولت همچنین تصمیم به افزایش 10 درصدی حقوق شاغلان و بازنشستگان کشوری گرفته و مجلس نیز برای جلوگیری از تضییع حقوق بین افراد مختلف جامعه در مورد نحوه محاسبه و پرداخت این مقدار تعیین شده تصمیمات جداگانه‌ای را اتخاذ کرده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ابراز داشت: با تصویب اعضای کمیسیون قرار شد افرادی که بالای 5 میلیون تومان حقوق و مزایا دریافت می‌کنند به حقوقشان مبلغی اضافه نشود در مقابل برای حقوق‌های زیر 5 میلیون تومان افزایش 18 درصدی در نظر گرفته شد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه 97 خاطرنشان کرد: همچنین مقرر شده افرادی که تا سقف 2 میلیون و 300 هزار تومان حقوق دریافت می‌کنند از پرداخت مالیات معاف شوند و مالیات کسانی که حقوق بالاتری دارند نیز به‌طور پلکانی بین 10 تا 35 درصد تعیین شده است.

کوچکی نژاد در مورد یارانه های پرداختی هم تصریح کرد: دولت در لایحه خود درخواست صدور مجوز جهت حذف 33 میلیون نفر از دریافت یارانه های نقدی را داشت و از آن سو نیز درصدد بود با افزایش حامل های انرژی 17 هزار و 500 میلیون تومان از این طریق کسب درآمد کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ابراز داشت: اعضای کمیسیون تلفیق با طرح افزایش قیمت سوخت و حامل‌های انرژی مخالفت کردند و در مقابل برای حذف بخشی از یارانه بگیران، مانند سال قبل حکمی را در جهت حذف تعدادی از مشمولان دریافت یارانه‌های نقدی صادر کرده است.

وی در مورد نحوه حذف این تعداد از افراد عنوان کرد: دولت در مورد نحوه شناسایی دهک‌های بالا و کسانی که جزء پردرآمدهای جامعه محسوب می‌شوند و نیاز به دریافت یارانه‌های نقدی ندارند باید تصمیم‌گیری کرده و باید با تدوین آئین نامه نسبت به حذف یارانه نقدی این دهک‌ها اقدام کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 347389 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟