طرح ترافیک جدید خلاف قانون است/ مجلس جلوی اجرای آن را می گیرد

به گزارش گروه سیاسی رکنا، محمدعلی پورمختار در و اکنش به تصمیم شهرداری تهران برای اجرای طرح جدید جهت ورود به محدوده طرح ترافیک گفت: این طرح برای حل مشکل ترافیک و رفع معضل آلودگی هوای تهران نیست بلکه طرحی درآمدزا برای شهرداری ومعاونت حمل و نقل آن استکه معلوم نیست از کدام کشور الگو گرفته‌اند.

به گفته وی، تاکنون با اجرای طرح ترافیک شهرداری حدود ۳۵۰۰ میلیارد تومان درآمد کسب می کرد که می‌خواهند این رقم را به ۵۰۰۰ میلیارد تومان برسانند. قطعا با این نگاه درآمدی مشکل ترافیک و آلودگی حل نخواهد شد.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه چنین طرحی ناپسند و غیرقابل قبول است گفت: مجلس جلوی اجرای این طرح را می‌گیرد و اجازه نمی دهد شهرداری با نگاه کاسب کارانه دست در جیب مردم کند، مردم تهران چه گناهی کردند که مجبورند به مرکز شهر و محدوده طرح ترافیک برای کار بروند و آنگاه پولی مازاد نیز پرداخت کنند. قطعا این روش خلاف حقوق اساسی است.

پورمختار تاکید کرد: شهرداری باید پاسخگو باشد. اگر مردم نخواهند حتی از وسایل نقلیه شخصی استفاده کنند آیا زیرساختهای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی آماده است. وضعیت مترو با این حجم از شلوغی برای همه روشن است. تاکسی‌ها هم که هرچه می‌خواهند از مردم پول می‌گیرند. وضعیت اتوبوس هم با این حجم از شلوغی معلوم است.

وی با بیان اینکه شهرداری با اینکار مردم را مجبور به استفاده نکردن از وسایل نقلیه شخصی می‌کند، افزود: این اجبار با آماده نبودن زیرساختهای حمل و نقل عمومی نادرست است آن هم در شرایط که این طرح بار مالی زیادی به مردم تحمیل می کند و مشکلات مردم را بیشتر خواهد کرد.

وی با ابراز امیدواری از تجدید نظر از اجرای این طرح گفت: شهرداری تهران به جای اجرای چنین طرحی باید مشکلات ترافیک و آلودگی هوا را به صورت ریشه‌ای و ساختاری حل کند نه اینکه بخواهد از الگو برداری از کشورهای دیگر نسبت به حل مشکلات اقدام نماید چون این طرح در کشوری قابل اجرا است که تمام زیرساخت‌های آن وجود داشته باشد نه اینکه در کشور ما که مشکلات زیرساختی به شدت مشهود است.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه مجلس به این موضوع ورود خواهد کرد، گفت: مجلس چنین اجازه‌ای را به شهرداری برای اجرایی کردن چنین طرحی نمی دهد. شهرداری هم باید کار منطقی و قابل اجرا انجام دهد. ما قطعا با قانون‌گذاری جلوی این کار می گیریم.

پورمختار با تاکید مجدد بر اینکه طرح جدید ترافیک خلاف قانون Law است، یادآور شد: ما محدوده ترافیکی را برای تهران تعریف کردیم که قرار بود شهرداری کنترلهای لازم را داشته باشد نه اینکه بخواهد اراضی تهران را تقسیم بندی نموده و برای ورود به هر یک از آنها مبالغی بگیرد. گرفتن این مبالغ باید توجیه قانونی داشته باشد نه اینکه شهرداری بخواهد برخلاف قانون هزینه دیگری را به مردم تحمیل نماید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

معلم ورزش دانش آموزان دبیرستانی را به مردان می فروخت! + عکس

آرزو با من ازدواج کرد ولی هنوز با هومن همکارم ارتباط داشت!+ عکس

شوم ترین شب زندگی دختر تهرانی در بیمارستان / شکایت از دکتر شیفت شب + عکس

بلایی که دوست پسر 49 ساله بر سر زن 44 ساله آورد + عکس

با امید سوار تاکسی شدیم او آب میوه داد، وقتی خوردم بیهوش شدم و ..! + عکس

مادرم برخی شب ها دور از چشم پدر خمارم به خانه همسایه می رفت و ..!

وقتی وارد اتاق شدم زن دوم پدرم را در وضیعت بدی دیدم و ..!+ عکس

راز جسد رها شده زن جوان به نام شیرین در کانال آب اتوبان آزادگان+ عکس

دختری که دست پلیس را گاز گرفت

ناگفته های تلخ 2 زن جوان تهرانی از دام شیطانی راننده پراید / در کوچه خلوت محله اتابک چه گذشت؟ + عکس

پدرم کارهای کثیفی با خواهرانم می کرد با تیشه او را کشتم!

اعدام قاتل ستایش سحرگاه فردا در زندان کرج

کدخبر: 343764 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟