پلیس تهران بعد از زلزله آماده نبود

به گزارش گروه اجتماعی رکنا، محمد علی نجفی، با حضور در سی و چهارمین جلسه شورای شهر تهران گفت: ابراز تاسف می کنم از حوادث Accidents شب گذشته که در شهر تهران رخ داد و خدمت رسانی به شهروندان را با مشکل مواجه کرد.

وی افزود: در شب گذشته، خسارت هایی به اموال شهرداری تهران وارد شد اما این خسارت ها چندان زیاد نبود.

شهردار تهران با اشاره به دو زلزله اخیر در شهر تهران اظهارکرد: دو زلزله را در نزدیکی شهر تهران داشتیم. در زمین لرزه دوم، عکس العمل مردم و دستگاه های مربوط بسیار بهتر بود.

نجفی ادامه داد: در زمین لرزه دوم به این خاطر که شدت زمین لرزه کمتر بود و همه دستگاه های مسئول در آمادگی کامل بودند، شرایط کنترل بهتر بود.

وی در خصوص برگزاری جلسات ستاد مدیریت بحران خاطرنشان کرد: بعد از زمین لرزه نخست، جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران تشکیل شد. در طول این مدت، 3 جلسه برگزار شد و در جلسه آخر، شرایط قرمز که آمادگی صد در صد بود به وضعیت زرد که آمادگی معمولی است تبدیل شد.

شهردار تهران تاکید کرد: شورای هماهنگی و سازمان مدیریت بحران در محور ارائه خدمات و رصد وضعیت بود و در بخش امداد نیز شهرداری در راس قرارداشت.

نجفی با ارائه آماری از ارائه خدمات به شهروندان در بوستان ها و اماکن پوشیده شهرداری اظهارکرد: در 2 هزا رو 226 بوستان شهر امکانات برای ارائه به شهروندان فراهم شد و پس از آن، نقشه های امن محلات به روی سایت شهرداری تهران قرار گرفت.

وی در رابطه با آماده باش مراکز درمانی و بهداشتی سطح شهر تهران گفت: مراکز درمانی در کمترین زمان ممکن آماده ارائه خدمات شدند و در کنار آن، سازمان آتش نشانی تمام پرسنل خود را برای چند روز متوالی در آماده باش کامل قرار داد.

پلیس بعد از زلزله آماده نبود/ یگان حفاظت شهرداری نقش پلیس Police را ایفا کرد

شهردار تهران در رابطه با اقدامات نیروی انتظامی بعد از زمین لرزه تاکید کرد: نیروی انتظامی در ساعات اولیه زمین لرزه آمادگی چندانی نداشت، اما بخش انتظامی شهرداری و یگان حفاظت ما در فاصله زمانی بعد از زلزله، نقش نیروی انتظامی را ایفا کرد.

آمادگی کامل سپاه و ارتش

نجفی ادامه داد: بسیج، سپاه و ارتش آمادگی کامل داشتند و ما نیز در کنار آنها، خدماتی را به مردم ارائه کردیم.

وی با اشاره به آسیب شناسی‌های صورت گرفته در بحث زمین لرزه خاطرنشان کرد: در حال حاضر آسیب شناسی دقیقی از وضعیت دستگاه‌ها و امکانات شهر تهران صورت گرفته است. به این نتیجه رسیده ایم که در آموزش به شهروندان و کارکنان شهرداری و نهاد‌های عمومی غفلت زیادی شده است.

شهردار تهران افزود: اگر چه در مدارس مانور‌های زلزله برپا می‌شود، اما آموزش دقیق و جدی در مدارس وجود ندارد. برنامه‌های آموزشی تهیه، اما اجرایی نشده است.

نجفی با بیان اینکه " برنامه‌های صدا و سیما جنبه آموزشی در حوزه زمین لرزه نداشت" اظهارکرد: زمانی که یک بحران رخ می‌دهد، زمان تصمیم گیری نیست بلکه باید برنامه‌هایی که از قبل داشته ایم را اجرایی کنیم. صدا و سیما در زمان بحران، تازه جلساتی را برای تصمیم گیری برگزار کرد و این موضوع جای بحث دارد.

وی با انتقاد از نبود سیستم هشدار زلزله در شهر تهران خاطرنشان کرد: سامانه هشدار در رابطه با زلزله نداریم. در رابطه با گسل‌های اصلی باید ۵۰ سنسور داشته باشیم و این در شرایطی است که ما تنها ۵ سنسور در رابطه با گسل مشا داریم.

شهردار تهران افزود: باید ۶۲ دکل در شهر تهران در رابطه با زلزله داشته باشیم، اما این دکل‌ها اکنون در شهر موجود نیستند.

نجفی با انتقاد از کمبود اماکن اسکان شهروندان در مواقع بحران اذعان کرد: مدارس امن تهران شناسایی شده اند در کنار آن، سوله‌های مدیریت بحران، مساجد و سایر مکان‌ها شناسایی شده اند.

وی ادامه داد: با ناایمن بودن شریان‌های حیاتی در شهر تهران مواجه هستیم. ۳۰ درصد از خطوط لوله آب شهر تهران فرسوده است و با یک لرزه، دچار شکستگی می‌شود. شرکت گاز نیز این قول را داده که وضعیت گاز رسانی هوشمند شده و پس از یک زمین لرزه، سیستم گاز تهران قطع شود.

شهردار تهران با اشاره به وضعیت امدادهوایی در شهر تهران اظهارکرد: از نظر سیستم امدادهوایی با ضعف‌های زیادی مواجه هستیم. وزارت بهداشت و هلال احمر در این زمینه امکاناتی را دارند، اما این امکانات بسیار اندک است.

نجفی در خصوص محدودیت‌های امکانات سازمان آتش نشانی گفت: در حال حاضر ۱۵۰ ایستگاه آتش نشانی در شهر تهران وجود دارد، اما این تعداد به هیچ وجه کافی نیست و کفاف شرایط حساس را نمی‌دهد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 342313 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟