مردم دیگر به تغییرات انقلابی علاقه‌ای ندارند

به گزارش گروه اجتماعی رکنا، محسن هاشمی‌رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران در همایش چشم‌انداز شهر تهران در افق برنامه 5 ساله سوم که امروز(پنج‌شنبه) در مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد برگزار شد، در حضور جمعی از مدیران شهرداری تهران اظهار کرد: رأی معناداری که مردم در انتخابات شورا دادند، نشان می‌دهد که دیگر نسبت به تغییرات انقلابی علاقه‌ای نشان نمی‌دهند و علاقمند به اصلاحات تدریجی هستند.

رئیس شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه ما باید در هدفی که مردم برای ما تعیین کرده‌اند تأمل کنیم، گفت: اتفاقی که در تهران افتاده در شهرهای دیگر هم رخ داده است و همه منتظرند ببینند که ما چکار می‌کنیم، چون تهران الگوی دیگر شهرها است.

تهران پیشرو در امر اداره شهرهای کشور

وی با تأکید بر اینکه تهران باید به عنوان پیشرو در امر اداره شهرها درست عمل کند، افزود: اگر این اتفاق در تهران رخ ندهد، باعث یأس مردم خواهد شد.

هاشمی‌رفسنجانی با بیان اینکه باید نگاه واقع‌بینانه‌ای به مدیریت شهری داشته باشیم، خاطرنشان کرد: در اکثر برنامه‌ها دو موضوع مورد توجه بوده است، اما موضوعی که مهم‌تر از همه است، این است که بسیاری از مسائل شهر از بعد حاکمیتی و دولتی نشأت می‌گیرد و ما باید در برنامه‌ها این موضوع را در نظر بگیریم.

وی با تأکید بر اینکه برای برنامه سوم باید هماهنگی زیادی با دولت انجام شود، بیان کرد: برای مثال وقتی بحث زلزله مطرح می‌شود و شورای شهر و شهرداری آن را بررسی می‌کنند، می‌بینیم 86 ارگان در آن دخیل هستند، اما در هنگام وقوع زلزله از مدیریت حادثه Incident ناتوان هستند.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به فروریختن یک بیمارستان در حادثه زلزله پل Bridge ذهاب، بیان کرد: اگر در تهران هم زلزله‌ای بیاید، با چنین وضعیتی مواجه خواهیم بود.

مدارس تهران با یک طوفان شدید فرو می‌ریزند

وی گریزی هم به ضعف مقاومتی فضاهای آموزشی به ویژه مدارس زد و گفت: وضعیت استحکام مدارس آن چنان ضعیف است که حتی اگر یک طوفان شدید هم رخ دهد، فرو می‌ریزند و در حال حاضر در تهران 700 مدرسه داریم که وضعیت نامناسبی دارند.

رئیس شورای شهر تهران با تاکید بر ضرورت دقت در برنامه‌نویسی اظهار کرد: اگر دیدیم قانونی نامناسب است می‌توانیم در برنامه ریزی‌های خود ساز و کاری برای تغییر آن لحاظ کنیم.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به قانون Law حمل و نقل ریلی که دولت بر اساس آن اجازه دارد تا 50 میلیارد تومان به شهرداری بدهد، گفت: اگر ما اجازه دارد را تبدیل به مکلف کنیم، آن وقت تأمین اعتبارات شهرداری جزء وظایف دولت می‌شود.

رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: متأسفانه چشم‌انداز درستی نداریم و شوراهای شهر در گذشته هم چشم‌انداز درستی عرضه نکرده‌اند و امیدواریم بعد از این همایش به چشم‌انداز مناسبی برسیم.

هاشمی رفسنجانی در پایان در خصوص اخذ عوارض شهری گفت: ما هر نوع عوارضی که بخواهیم در شهرداری بگیریم در نهایت به فرمانداری می‌رود و آنجا می‌تواند دچار عدم تصویب شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 336956 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟