وضعیت بودجه قوه قضائیه در سال 97 مناسب نیست

به گزارش رکنا به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان تهران ، نشست ماهانه شورای قضایی استان تهران با حضور اعضا و به ریاست غلامحسین اسماعیلی امروز – چهارشنبه - در محل سالن کنفرانس حوزه ریاست کل واقع در مجتمع قضایی امام خمینی (ره) برگزار شد.

غلامحسین اسماعیلی رئیس کل دادگستری تهران دراین نشست ضمن تبریک اعیاد ماه شریف ربیع الاول اظهار داشت : با عنایت به اینکه امر قضا، فوق العاده خطیر و حساس می باشد، تحقق مراتب مذکور مسلماً بیشتر خود را نشان می‌دهد و ضرورت دارد قضات در مسیر اجرای عدالت و احقاق حقوق عامه در تمامی زمینه ها به ویژه رعایت نظم در ابعاد مختلف، داشتن سلامت نفس، صدور حکم صرفاً بر اساس انصاف و قانون Law البته با استمداد از الطاف الهی و... تبعیت و پیروی خود را از بزرگان دین به نحو احسن بروز دهند.

وی افزود: چهارده پروژه ساختمانی با حدود یکصد و پنجاه هزار متر مربع مساحت در تهران از برکات این برنامه بوده که در حال جابجایی و آماده شدن برای بهره برداری کامل هستند. البته قابل ذکر است که پروژه‌های دیگری همچون ساختمان محاکم تجدیدنظر استان و اطفال و ... نیز در حال تکمیل و تحویل است و امید می‌رود با بهره برداری نهایی از این فضاهای اداری، شاهد ارتقای کیفیت در فرآیند دادرسی و نیز افزایش اعتماد عمومی مراجعین به تشکیلات قضایی باشیم.

اسماعیلی به اهمیت و حساسیت مقوله ابلاغ الکترونیکی اشاره کرد و افزود: این امر باید با برنامه ریزی دقیق و بکارگیری کلیه امکانات موجود به نحو مطلوب تحقق یابد؛ چرا که آثار ارزشمندی در فرآیند رسیدگی قضایی به همراه دارد، پس لازم است ابلاغ الکترونیکی و ثبت نام در سیستم «ثنا» در واحدهای قضایی اعم از دادسرا و محاکم و سایر بخش‌های مرتبط از جمله زندان، ثبت اسناد و املاک و ... با جدیت پیگیری شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 336693 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟