پایان عمر تاکسی‌های گردشی در پایتخت

به گزارش گروه اجتماعی رکنا، مراسم تکریم و معارفه مدیران عامل سابق و جدید سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران عصر امروز با حضور محسن پورسیدآقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران برگزار شد.

در این مراسم شهریار افندی‌زاده قائم‌مقام حمل و نقل معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و سرپرست سابق تاکسیرانی اظهار کرد: بنده قرار بود مدتی را در این مجموعه مشغول به کار شوم که با توجه به تغییراتی که صورت گرفت، چند ماهی در سازمان تاکسیرانی فعالیت کردم و در این مدت تلاش کردم خدماتی را ارائه کنم.

وی با اشاره به برخی از اقدامات انجام شده در سازمان تاکسیرانی گفت: تغییرات وضعیت اپلیکشین‌های موبایل از سال 95 و قرارداد با شرکت کارپینو و همچنین فراهم شدن انعقاد قرارداد با شرکت کاوین از اقداماتی بود که در این مدت انجام شده است.

افندی‌زاده ادامه داد: پرداخت الکترونیکی در تاکسیرانی به صورت پایلوت در پایانه ونک و صادقیه نیز در این دوره انجام گرفت.

وی با اشاره به فعالیت 15 هزار سرویس مدارس و برچسب‌های نصب شده بر آن‌ها تصریح کرد: در این مدت نیز تلاش شد تعاملی را با آموزش و پرورش برقرار کنیم و این مجموعه از ظرفیت تاکسیرانی استفاده کند.

افندی‌زاده بیان کرد: نوسازی تاکسیرانی از برنامه‌هایی بوده که در این مدت در دستور کار قرار گرفت، به طوری که در سال 95، 11 هزار تاکسی نوسازی شدند اما در سال 96 به علت کمبود نقدینگی و یارانه هنوز نتوانسته‌ایم اقدامی را در این بخش انجام دهیم.

وی تصریح کرد: براساس آمار 7 هزار تاکسی فرسوده باید نوسازی شوند. ایجاد ایستگاه‌های تاکسی در مجاورت ایستگاه‌های مترو نیز از طرح‌هایی بوده که در این مدت انجام گرفته است.

بر اساس این گزارش، علیرضا قنادان مدیرعامل جدید سازمان تاکسیرانی شهر تهران بیان کرد: تاکسیرانی سهم مهمی را در معیشت مردم به عنوان یک دستگاه اثرگذار در حوزه اجتماعی دارد.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط باید در سازمان تاکسیرانی تحول اساسی را ایجاد کنیم، این در حالی است که در حال حاضر فشاری از سمت شرکت‌های بدون مجوز به سازمان تاکسیرانی وارد می‌شود که این موضوع مستقیما به حمل و نقل شهری و رانندگان تاثیر دارد و یا باید به این موضوع منفعالانه عمل کنیم یا تغییری را در سیستم ایجاد کنیم.

مدیرعامل جدید سازمان تاکسیرانی بیان کرد: ارتقای سازمان تاکسیرانی یکی دیگر از برنامه‌هایی است که در این دوره مورد توجه قرار می‌گیرد، ضمن اینکه تلاش می‌شود از ظرفیت فناوری‌های جدید در حوزه خدمت رسانی استفاده بیشتر شود.

وی اظهار امیدواری کرد: وضعیت رانندگان تاکسیرانی در دوره جدید بهتر از شرایط گذشته باشد و در این زمینه سازمان تاکسیرانی تمام تلاش خود را برای رانندگان تاکسی خواهد کرد.

قنادان گفت: شرایط فعلی به گونه‌ای است که نه تاکسیرانان، نه شرکت‌های خصوصی و نه شهروندان از این وضعیت راضی هستند و باید مدلی را در این زمینه طراحی کرد و نواقص ساختاری در گذشته را برطرف کرد.

در ادامه این مراسم محسن پورسیدآقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ضمن تاکید بر اقتصاد در تاکسیرانی تاکید کرد: باید به گونه ای عمل کنیم که کسانی که به عنوان رانندگان تاکسی در این مجموعه فعالیت می‌کنند، به اندازه زحمت خود درآمد خوب و مکفی را داشته باشند.

وی تصریح کرد: لزوما اقتصاد در این حوزه تنها از طریق افزایش کرایه تامین نمی‌شود و باید روش‌های جدیدی را در دستور کار قرار بدهیم.

پورسیدآقایی ادامه داد: تاکسی‌ها در شهرها نشانه شخصیت شهرها محسوب می‌شود و هرکسی که وارد شهری می‌شود عموما با رانندگان تاکسی ارتباط برقرار می‌کنند و باید رانندگان تاکسی به این موضوع توجه داشته باشند. معمولا در تمام دنیا تاکسیرانان قانونمندترین، منظم‌ترین و باکلاس‌ترین قشر در آن کشور هستند و در واقع لباس‌های فرم و یک‌شکلی را به تن می‌کنند، اما متاسفانه در کشور ما شاهد هستیم که رانندگان تاکسی اکثرا با لباس‌های نامناسب در تاکسی‌ها حضور پیدا می‌کنند که این موارد باید در دوره جدید مورد توجه قرار بگیرد.

پورسیدآقایی با تاکید بر اینکه بالغ بر 4 میلیون خودرو با پلاک تهران در شهر تردد می‌کنند، گفت: آمارها نشان می‌دهد که هر خانوار بیش از یک خودرو را دارد و در حال حاضر شرایط به گونه ای است که دیگر تاکسی‌های گردشی در ایران جواب نمی‌دهد و ما باید به سمت تاکسی‌های اینترنتی حرکت کنیم.

وی اظهار امیدواری کرد: رانندگان تاکسی خودشان را با شرایط جدید و سیستم‌های اینترنتی وفق بدهند. عمر تاکسی‌های گردشی در شهر به پایان رسیده و این موضوع حذف شده است، این در حالی است که باید در آینده تغییراتی را در تاکسی‌های خطی ایجاد کنیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک آمادگی استفاده از ظرفیت بخش خصوصی را در حوزه تاکسیرانی دارد، گفت: در این زمینه باید شرایطی فراهم شود که سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری از بخش خصوصی افزایش یابد و در غیر این صورت استفاده از بخش خصوصی عقلانی نیست.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 329973 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟