به گزارش رکنا: سرهنگ قاسم اسدی معاون وظیفه عمومی فرماندهی استان کرمان گفت: امسال آخرین سال طرح جریمه غیبت سربازی است و سال دیگر بحث پرداخت جریمه وجود نخواهد داشت و کسانی که تا سال 96 هشت سال یا بیشتر غیبت دارند می توانندبرای اطلاع از شرایط خرید خدمت سربازی به مراکز پلیس+10 مراجعه کرده و برای خرید خدمت سربازی اقدام کنند.
معاون وظیفه عمومی استان اعلام کرد: ازابتدای سال 95 تاکنون 7008 نفر برای خرید خدمت سربازی خود مراجعه و به درخواست 6285 نفر از آنان که واجدالشرایط طرح مذکور بوده اند رسیدگی شده است.
وی خاطر نشان کرد: طبق اعلام رسمی سازمان وظیفه ی عمومی ناجا، مشمولانی که توانایی پرداخت هزینه ی خرید خدمت سربازی را ندارند، می توانند به صورت قسطی، اقدام به خرید خدمت کنند. برای این امر، متقاضیان در ابتدا می بایست، یک سوم مبلغ جریمه خدمت سربازی را پرداخت کنند و مابقی به صورت قسط بندی برای آنان تقسیط می شود و در راستای آن می توانند از وام مربوطه استفاده کنند.
اسدی در خصوص مبلغ جریمه خرید خدمت سربازی افزود: کسانی که غیبت آنان از هشت سال بیشتراست با مدرک تحصیلی زیر دیپلم (ده میلیون تومان) دیپلم (15 میلیون تومان)فوق دیپلم (بیست میلیون تومان( لیسانس(25 میلیون تومان)فوق لیسانس(30 میلیون تومان)دکترای عمومی(40 میلیون تومان) و دکترای تخصصی (50 میلیون تومان) مشمول این طرح شده وبه ازای هر سال غیبت بیشتر از هشت سال 10 درصد به مبلغ پایه نیز اضافه می شود.
سرهنگ اسدی افزود: طبق قانون Law نظام وظیفه برای خرید خدمت سربازی از مجموع جریمه مشمولین متاهل، پنج درصد و مشمولینی که دارای فرزند هستند، به ازای هر فرزند پنج درصد کسر می شود
وی افزود: مشمولینی که به علت اخراج و یا ترک تحصیل در دوران دانشجویی، مقطع تحصیلی خود را در دانشگاه به پایان نرسانده اند، تاریخ فراغت از تحصیلات آنها در مقطع قبل برای شروع غیبت محاسبه می شود و مشمولینی که بیش از 8 سال غیبت دارند با پرداخت جریمه نقدی و یااقساط، میتوانند دراین خصوص اقدام کنند.
معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان ضمن بیان اینکه اضافه خدمت مشمولان غایبی که تا ۲۲ بهمن امسال، خود را برای رفتن به خدمت سربازی معرفی کنند، بخشیده می شود افزود: سربازان می توانند با در دست داشتن مدارک شخصی خود به دفاتر پلیس Police + ۱۰ مراجعه و دفترچه اعزام خودرا دریافت کننددرضمن افرادی که دارای هشت سال غیبت یا بیشتر از آن هستند اگر نخواهند از معافیت جریمه ریالی استفاده کنند می توانند ۲۲ بهمن ماه امسال خود را برای انجام خدمت سربازی معرفی کنند و مشمول بخشودگی اضافه خدمت شوند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

عروس 19 ساله شوهرش نیما را با مشروب دست ساز کشت /  او و خواهرش سارا با چند مرد ارتباط شیطانی داشت

خواننده های پاپ ایران در دام نوازنده قلابی ویولن / راز آلبوم نگار لو رفت +تصاویر

مردهمسایه زیرپای زن شوهردار نشست..!/ رازی که در خانه ویلایی پنهان بود + عکس

این مرد گردن زن زیبا را شکست+ عکس زن جوان و متهم

دروازه بان تیم فوتبال زنان گفت : رییس سابق مرا مورد آزار قرار داد!

لحظه تلخ رها کردن نوزاد توسط پدرش روبروی پرورشگاه + فیلم و عکس

دستگیری پدرو مادر بخاطر دندان های دختر دانش آموز + عکس

بازیگر زن ترکیه ای در ایران تیر خورد! + عکس

توطئه کثیف یک مرد برای فریب زنان تهرانی + عکس متهم

اعتراف به جزییات قتل وقیحانه زن جوان در حمام خانه + عکس قاتل

بخش جا مانده از فیلم لحظه قتل هولناک جوان مهابادی را ببینید (+14)

عروس زیبا پس از جشن عروسی از دست داماد فرار کرد!

100 ضربه شلاق برای شیطان یک پارک در تهران + عکس

نمک نشناسی یک مرد تهرانی در برابر بهترین زن دنیا!

تجاوز ساسان و حامد در نیمه شب جاده تلو به دختر دانشجو / آنها فیلم هم گرفتند

1000 سکه مهریه دختر عمویم کردم تا در 50 سالگی زنم شود و حالا خواسته های نامتعارف ماهواره ای از من دارد!

نقشه کثیف پسر 25 ساله برای رسیدن به زن مطلقه / او در مشهد دستگیر شد+ عکس

خودم به خواستگاری لیدا رفتم تا زن شوهرم شود / راز خانه مخفی لیدا وقتی لو رفت که..!

شب ها از ترس تجاوز پدرم به من و خواهرم فاطمه خوابم نمی برد، اما او کار خودش را می کرد! 14+

کدخبر: 326394 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟