آمار هشدار دهنده قتل های سالجاری

یحیی کمال پور با هشدار نسبت به افزایش قتل Murder های فجیع و دلخراش در سال 96، گفت: چنین قتل هایی در مناطق و شرایط مختلف در جایگاه خود قابل تدبیر است و در این دوره زمانی و شرایط فعلی وقوع چنین قتل هایی به نفع نظام و کشور نیست.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی، استفاده از روانگردان ها و مواد مخدر، تعصبات قومی و مذهبی و اطاله دادرسی را از عوامل موثر در بروز قتل های فجیع و دلخراش موثر دانست و گفت: البته ناهنجاری های اجتماعی، فقر اقتصادی و فرهنگی و همچنین فضای مجازی و تغییر سبک زندگی نیز می تواند تاثیر زیادی در افزایش چنین قتل هایی باشد.

کاهش زمان رسیدگی به پرونده های قضایی از راهکارهای اساسی پیشگیری از وقوع قتل های فجیع

وی با بیان اینکه کاهش زمان رسیدگی به پرونده های قضایی از راهکارهای اساسی پیشگیری از وقوع قتل های فجیع است، تصریح کرد: با رسیدگی سریع تر به پرونده های قضایی احکام زودتر صادر می شود در این رابطه زمانی که فردی مرتکب قتل می شود و مشمول مرور زمان به مدت 6 ماه الی یک سال می شود جو عمومی دچار اختلال و زمینه وقوع این قتل ها فراهم می شود.

کمالی پور ادامه داد: بنابراین تعجیل در رسیدگی به پرونده ها و اطلاع رسانی در خصوص اجرای احکام از مباحتی است که می تواند از قتل های فجیع و دلخراش جلوگیری کند.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی افزود: از آنجایی که اغلب قتل های فجیع جنبه امنیتی ندارند بلکه بیشتر در رابطه با مسائل ناموسی و اخلاقی رخ می دهند بنابراین نیاز است فرهنگ سازی مناسبی از سوی رسانه ها انجام شود و از سویی پیشگیری از وقوع جرم Crime در دستور کار قرار گیرد.

مجلس باید بعد نظارتی خود در رابطه با رسیدگی سریع به پرونده های قضایی را قوی کند

عضو هیات رییسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مجلس باید بعد نظارتی خود در رابطه با رسیدگی سریع به پرونده های قضایی را قوی کند، گفت: اگر مجلس به موضوع اطاله دادرسی ورود کند تا حدودی قتل های دلخراش در کشور کاهش می یابد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 313554 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟