ارائه طرح بهبود معیشت بازنشستگان

رکنا اجتماعی: علی ربیعی در همایش گرامیداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان، گفت: برای بازنشستگان فقط حقوق و مسائل مالی مطرح نیست بلکه باید شأن و منزلت آنها هم نهادینه شود.

وی ادامه داد: ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای در بازنشستگان وجود دارد به طوری که می‌توانیم تا 15 درصد رشد کشور را از طریق آنها محقق کنیم چرا که 70 درصد آنها سالمند نیستند و میانگین سن ورود آنها به بازنشستگی گاهی 48 سال می‌شود.

ربیعی، گفت: در سال‌های نه چندان دور 30 میلیون سالمند خواهیم داشت که نیازمند سیاست‌های مناسبی برای آنها هستیم.

وزیر رفاه با اشاره به اینکه پاک کردن صورت‌مسأله از بحران صندوق‌ها باعث کاهش قدرت بازنشستگان شد، گفت: امیدوارم بتوانیم چالش‌های پیش آمده را مدیریت کنیم. خیلی اقدامات انجام شده اما باید گام‌های بلندتری برداریم و در این 4 سال گذشته خوشبختانه توانسته‌ایم صورت‌مسأله را بیان کنیم.

وی افزود: در تلاشیم طرح جامعی را برای پایدارسازی صندوق‌های بازنشستگی به دولت ارائه کنیم تا بهبود معیشت بازنشستگان و وضعیت صندوق‌ها را داشته باشیم.

ربیعی افزود: 35 هزار میلیارد تومان بار مالی ناشی از کاهش قدرت بازنشستگان بوده که امسال با کمک دولت 2200 میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

وزیر رفاه، افزود: سرمایه صندوق 800 میلیارد تومان بود که طی 4 سال گذشته به بیش از 2 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است. در این دولت پرده از مسأله صندوق‌ها کنار زدیم، مشکلات و راه‌حل‌ها امروز مشخص شده و امیدواریم با این نقشه راه بتوانیم چالش‌ها را حل کنیم.

وی گفت: تصمیمات غلطی در سال‌های گذشته گرفته شده در حالی که صندوق‌ها موجودات بی‌گناهی هستند و 400 هزار میلیارد تومان در 50 سال هزینه تحمیل شده‌ای است که بدون آنکه منابع آن دیده شود به صندوق‌ها تحمیل شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 306242 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟