تهیه قانون مدون اداری و مالی آموزش و پرورش در یک کمیسیون مشترک

رکنا اجتماعی: جهانبخش محبی‌نیا نایب رئیس اول کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس و رئیس کمیسیون مشترک طرح تنظیم برخی از مقررات مالی و اداری و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش، اظهار داشت: تشکیل این کمیسیون مشترک سال گذشته تصویب شد اما متأسفانه تاکنون روال منظمی در تشکیل جلسات نداشته است.

وی با بیان اینکه جلسات ابتدایی کمیسیون برای توجیه کلی کار تشکیل شده است، افزود: در این کمیسیون قرار است برخی وجوه مالی و اداری آموزش و پرورش در قالب یک قانون Law تدوین شود و مسائلی چون تغییر کاربری مستغلات آموزش و پرورش، راه‌اندازی بانک فرهنگیان و اختصاص سود برخی شرکت‌ها به آموزش و پرورش از طرح‌های رسیده به این کمیسیون است.

محبی‌نیا اضافه کرد: آثار و تبعات مالی و اداری مصوبات این کمیسیون بسیار وسیع است و بر بودجه آموزش و پرورش و دستگاه‌های مرتبط با آن تأثیر زیادی دارد؛ به همین دلیل مراحل بررسی و جمع‌بندی با دقت پیش خواهد رفت بنابراین بعید است مصوبات این کمیسیون به قانون بودجه امسال برسد.

نایب رئیس اول کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: هدف نهایی تشکیل این کمیسیون مشترک این است که آموزش و پرورش را به نقطه‌ای از استقلال Esteghlal مالی برسانیم که بتواند خود را به نحو مطلوبی اداره کند.

وی در خصوص طرح‌های مطرح شده در این کمیسیون بیان داشت: در رابطه با طرح‌های پیشنهادی موضع‌گیری نمی‌کنم؛ مدت‌هاست وعده تشکیل بانک فرهنگیان مطرح شده و این مورد ویژه آموزش و پرورش است که قرار است صندوق ذخیره فرهنگیان زیرمجموعه بانکی به نام «فرهنگیان» شود که البته باید ابعاد آن بررسی شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 304320 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟