صلاحیت حرفه ای معلمان مدارس غیردولتی را بررسی می کنیم

رکنا اجتماعی:وی در گفت و گو با برنا اظهار داشت : بدیهی است که در چنین مدارسی باید مدیران و معلمانی مشغول به کار باشند که کیفیت مورد نظر والدین تحقق پیدا کند. معضلی که در چند سال اخیر دیده می شود این است که معلمانی که بازنشسته شده اند،در این مدارس مشغول به کار می شوند و به دلیل بالارفتن سن و دلایل دیگر،پویایی لازم را در برخورد با دانش آموزان این روزها را ندارند.

در پرس و جو از دانش آموزان مدارس غیر انتفاعی و والدینشان ،برخی به ناکارمد بودن معلمانی اشاره می کردند که بازنشسته شده اند و در این مدارس مشغول به تدریس هستند و به خاطر ضعف در تدریس باعث شده اند که داشن آموزان به سمت کلاس های خصوصی سوق پیدا کنند. نظرتان در این باره چیست ؟

قطعا مدیران و دست اندرکاران یک مدرسه غیردولتی، خواستار جذب معلمانی هستند که تناسب لازم را با آموزش مورد نظر را داشته باشند. چون انتظار اولیاء دانش آموزان هم خیلی بالاست. بعید می­دانم فردی در مدرسه غیر دولنی کارایی لازم را نداشته باشد وهمچنان مشغول کار باشد.سالهای زیادی است که با مدارسغیر دولتی همکاری می کنم و این وضعیتی که می گویید، به نظرم عمومیت ندارد. این که توانمندی معلمان چقدر است بحث دیگری است.

درباره مبحث توانمندی ، طبعا دانش آموزان از لحاظ سن وسال و روحیات خاص این مقطع از زندگی شان، نیازمند معلمانی هستند که پویایی و صلابت لازم را داشته باشند.فکر نمی کنید یک معلم بازنشسته توانایی رفع نیاز های این بچه ها را نداشته باشد؟

این نکته اثبات شده نیست.چون معلمانی هستند که بازنشسته شده اند اما از لحاظ پویایی و نشاط و تحرک از معلمان جوان کم ندارند و در برخی مواقع پرانرژی تر هم هستند. بستگی به انگیزه فرد دارد و علاقه ای که نسبت به تدریس نشان می دهد.

در تحقیقات میدانی، نمونه ای از دانش آموزان مدرسه غیر دولتی را دیدیم که اغلب معلم خصوصی گرفته اند چون معلمان کهنسالشان توانایی لازم را ندارند

شاید این این مسئله وجود داشته باشد اما به نظرم عمومیت ندارد. امروز اولین روز رسمی کارم درسازمان مدارس غیر دولتی است .ما طرحی داریم که در راستای بررسی و سنجش صلاحیت حرفه ای معلمان است. تا ان شالله آن را به شکل دقیقی پیگیری کنیم. یکی از برنامه ها همین است که معلمی که در مدارس غیردولتی فعالیت می کند حتما باید شاخصه های مورد نظر وزارتآموزش وپرورش را داشته باشد. در کل مصادیق حرف شما ممکن است وجود داشته باشد اما به نظرم عمومیت ندارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 301361 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟