آموزش در سال های ابتدایی ازدواج عاملی مهم در کاهش میزان طلاق

رکنا اجتماعی: نشست علمی تخصصی جوانان و مسأله ازدواج، با حضور محسن بنی جمالی، ناصر صبحی قراملکی امروز برگزار شد.در این نشست محسن بنی جمالی در خصوص این نشست اظهار کرد: این دومین نشستی است که به مناسبت هفته ازدواج برپامی شود، طرح های تحقیقاتی و پژوهشی که در خصوص شرایط ازدواج و مشکلاتی که موجب به طلاق بین جوانان ایرانی می شود نشانگر این است که برای جلوگیری از طلاق در سال های اول زندگی مشترک ، آموزش های قبل از ازدواج و آموزش سال های اول ازدواج را خیلی جدی باید بگیریم.

به گفته وی تحقیق مقایسه ای که توسط محققان صورت گرفته است و در آن به مقایسه وضعیت طلاق بین جوانان ترکیه و ایرانی پرداخته شده است پژوهشگران را به این نکته متوجه کرده که جوانان ترکیه در سال های اول زندگی کمتر با طلاق مواجه هستند و دلیل این موفقیت آموزش های قبل از ازدواج و آموزش سال های ابتدایی ازدواج است.

بنی جمالی در ادامه اظهار کرد: مشکل دیگر نحوه اعلام میزان طلاق ها نسبت به ازدواج ها توسط برخی منابع است، میزان ازدواج ها در همان سال با میزان طلاق های آن سال مقایسه می شود، در صورتی که عمده طلاق ها به ازدواج سال گذشته و یا حتی به 15 ، 20 یا 30 پیش مربوط است.

او افزود: زمانی که یک آمار تجمیع می شود ما را به انحراف می کشاند اما در هر صورت باید مراقب استحکام خانواده و کاهش میزان و آمار و نرخ رشد طلاق باشیم.

این کارشناس در پایان پیشنهاد داد: باید یک سیستم حمایتی برای آموزش جوانانی که تازه می خواهند ازدواج کنند یا در سال های ابتدایی ازدواج هستند فراهم شود تا آنها که قصد پیوند و ازدواج زناشویی دارند بدانند که فقط بلوغ مادی ما را به سمت ازدواج نمی برد برای ازدواج موفق ،هم بلوغ مادی و هم آمادگی ذهنی از نظر عاطفی و اجتماعی لازم است تا یک زندگی موفق و خوشبختی ایجاد شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 300284 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟