وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش برنامه های خود را ارائه کرد

سید محمد بطحایی، وزیر پیشنهادی وزارت ورزش Sport و جوانان در خصوص برنامه‌هایش برای این وزارت اظهارکرد: برنامه در نظر گرفته شده در نسخه‌ای به رئیس جمهور داده شده و به مجلس ارائه خواهد شد.

وی افزود: مسائل متعددی‌ در این برنامه مورد توجه قرارگرفته و در دو محور تمرکز بیشتری داریم که شامل کیفیت‌بخشی به مسائل آموزش و پرورش و مدیریت آن بر اساس اسناد بالا دستی همچون سند تحول بنیادین است. نسخه‌ای برای این اهداف در نظر گرفته شده که در تمامی جوانب اداره آموزش و پرورش لحاظ خواهد شد.

بطحایی با اشاره به بحث های چند سال اخیر در خصوص صندوق ذخیره ارزی فرهنگیان تاکید کرد: منتقدین‌ راجع به صندوق ذخیره فرهنگیان بداننداین صندوق بنگاه اقتصادی بوده که فعالیت‌های آن اکنون تحت بررسی مجلس قرار دارد و پس از تکمیل شرایط تحقیق‌ و تفحص نتایج آن مشخص شده و قطعاً با متخلفان‌ برخورد جدی خواهد شد. معمولاً در بنگاه‌های اقتصادی با کوچک‌ترین غفلتی‌ اختلاف حساب‌هایی ایجاد می‌شود و با توجه به اینکه صندوق ذخیره فرهنگیان نیز یکی از این بنگاه‌ها محسوب شده، بنابراین فقط بررسی‌های مجلس می‌تواند متخلفان اصلی را شناسایی کند.

وی در خصوص سوالات احتمالی نمایندگان در جلسه رای اعتماد نیز گفت: مسئله رأی اعتماد اختیار قانونی نمایندگان مجلس بوده که بهترین گزینه را برای تصدی‌ بزرگترین وزارتخانه‌ کشور داشته باشند و من در هفته آینده با آمادگی کامل برای پاسخگویی و انتقادات نمایندگان مجلس حاضر شوم و نهایت سعی را برای بهبود روند آموزش و پرورش به کار خواهم گرفت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 293001 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟