حسین مرعشی برنامه شهردار شدنش را ارایه داد / پیشنهاد می دهم به آقای نجفی رای دهید

حسین مرعشی یکی دیگر از کاندیدای شهرداری در نشست امروز برای ارائه برنامه های وی برگزار شد.

وی توضیحات خود را با جمله شهردار تهران منتخب اصلاح طلبان است اما باید شهردار همه مردم باشد آغاز کرد.

مرعشی در ادامه افزود: در ١٢ سال اخیر جریان اصولگرایی با جناح اصلاح طلب برخورد کرده است کارشناسان برجسته شهری را حذف کرد و من معتقد به حذف اصولگرایان نیستم، آن‌ها ٢٥ درصد رای دارند و باید به آن‌ها توجه شود.

جبهه اصلاحات دارای ارکان شناخته شده و احزاب با سابقه روشن در انقلاب اسلامی، دوران پر افتخار دفاع مقدس، دوران سازندگی و دوران اصلاحات، دوران سخت عزلت است.

شهردار جدید باید با نگاهی وسیع جبهه ای به مسائل سیاسی کشور و تهران نگاه کند و هر نوع نگاه حزبی و تنگ نظرانه باعث خدشه به وحدت جبهه اصلاحات خواهد شد.

وی ادامه داد: من در برخورد با مدیران به هیچ عنوان مماشات نمیکنم و فساد را خط قرمز می‌دانم و در شهرداری تهران اقوام گرایی نمی‌کنم.

باید سیاستی در شهرداری پیش گرفته شود که نه اقوام خود و نه از اقوام اعضای شورای شهر در بدنه مدیریتی استفاده شود و هرهفته یکروز را برای ارتباط مستقیم با مردم می‌گذارم چرا که اثربخشی آن را دیده‌ام.

حسین مرعشی در مورد استخدام آشنایان در شهرداری پرداخت و گفت: شهردار نباید هیچ یک از نزدیکان خود را به سیستم مدیریتی شهر وارد کند و با ورود هر یک از وابستگان به هر یک از اعضای محترم شهر هم جلوگیری کند و محیط اداری با محیط خانوادگی نباید اشتباه گرفته شود و باید در شهرداری از هر نوع خویشاوندگرایی باید پرهیز شود.

این کاندید درباره درآمد های شهرداری گفت: باید دانست که هزینه اداره تهران از توان مردم خارج است و در حال حاضر درآمد شهرداری در این چندسال متکی بر فروش تراکم بود،این مسئله سبب شد که سفره هزینه‌های تهران گسترده‌تر شود و نمی‌شود پذیرفت شهرداری که به پیمانکار بدهکار است برای کمک به هیات‌ها و خیریه ها پیش قدم می‌شود و باید کاری کرد که تمام هزینه های شهرداری منطقی شود نه این که به یک مشکل بزرگ تبدیل شود، در حال حاضر مشکل بدهی در شهرداری جدی است و نباید آن را کمتر از ۴۰هزار میلیارد دانست.

اگر امروز بخواهیم هزینه اداره شهر به میزان هزینه ۲/۵ میلیون تومان را از مردم وصول کنیم تایید می فرمائید که چه فشار غیر قابل تحملی را بر مردم وارد خواهیم کرد.

وی درباره مدیریت قالیباف گفت: شهردار تهران در دوازده سال اخیر بدلیل تسلط یک جناح سیاسی بر آن و بدلیل اعمال سیاست های غیر موجه سیاسی در امور فنی و مدیریتی دارای بافت مدیریتی یک سویه است.

بدهی‌های الان شهرداری با بودجه معمولی قابلیت پرداخت ندارد و برای بلندپروازی‌های مدیریت پیشین باید فکری کرد.

وی در ادامه به بازسازی شهر تهران پرداخت و گفت: پیشنهادم برای نوسازی بافت فرسوده زون بندی و ورود بخش خصوصی است.

باید محدوده تاریخی تهران از خیابان سی تیر، میدان امام خمینی تا ارگ و کاخ گلستان به محدوده تاریخی تهران تبدیل شود و ساختمان‌های اداری این مناطق نیز منتقل شود.

در سالهای اخیر تراکم جمعیت در مناطق شمالی و غربی افزایش و تراکم جمعیت در مناطق مرکزی جنوبی و شرقی تهران کاهش داشته است. اعمال سیاست های دقیقی که توازن در توزیع جمعیت در مناطق مختلف را ایجاد کند یک نیاز است.

در ادامه حسین مرعشی به پروژه نواب پرداخت و انتقاداتی به پروژه صدر کرد و گفت: شاید انتقادهای شهرسازی و معماری و فرهنگی و اجتماعی به پروژه نواب وارد باشد اما از لحاط اقتصادی نه و این پروژه هزینه ای را به تهران وارد نکرد .

در پروژه صدر هم در تمام دنیا سرمایه گذاری بر روی چنین پروژه هایی توسط بخش خصوصی انجام می شود نه این که 5 هزار میلیارد از سرمایه های شهر را صرف ساخت چنین پلی کنند .

وی افزود: تهران در بخش مسکونی رشد قابل توجهی داشته است در سال های اخیر هم در توسعه بازارها و مراکز فروش سرمایه گذاری های گسترده ای انجام شده که قابل توجه است و در بحث توسعه هتل ها و هتل آپارتمان ها شاهد اقدامات گسنرده ای نبوده ایم و در دوران جدید توسعه صنعت گردشگری و ایجاد ده ها هتل مناسب در تهران می تواند مورد توجه قرار گیرد.

در حاشیه: حسین مرعشی بدون ارائه پاور پوینت و برنامه خاص در این جلسه شرکت کرد اما تا این لحظه اعضای شورای شهر از او در این مورد انتقادی نکرده اند.

سالاری خطاب به مرعشی : حضور شما چقدر جدی است زیرا ظرفیت شهردار شدن را دارید

علیخانی: شما چون شوخ هستید و همه را سر کار گذاشتید.می خواهم ببینم الان هم سر کار هستیم ؟

مرعشی: شما ما را سر کار گذاشتید و ما را دعوت کردید واینجا و می خواهید به شخص دیگر رای بدهید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 292978 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟