جمع‌آوری روزانه 40 تا 50 سگ بدون صاحب در شهر تهران/ واگذاری رایگان سگ‌های نگهبان به متقاضیان

کامران زنگیشه با توجه به وجود شهرستان های دارای مرز مشترک با تهران اظهار داشت: زمین های کشاورزی در حاشیه شهر و عدم عقیم سازی سگ‌ها در این مناطق موجب شده تا روزانه تعداد زیادی از این حیوانات با ورود از مبادی حاشیه‌ای مناطق ۱، ۲، ۵، ۱۵، ۱۸، ۱۹، ۲۰، ۲۱ و ۲۲ وارد محدوده شهری شوند.

وی با اشاره به اینکه سگ‌ها پس از عقیم‌سازی در زیستگاه‌‌های اطرف شهر رهاسازی می‌شوند، تصریح کرد: علاقه‌مندان به حیوانات و سازمان‌های مردم ‌نهاد نیز می توانند با حضور در این زیستگاه‌ها در پروسه غذارسانی به این حیوانات شرکت کنند.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر با اشاره به اینکه حذف فیزیکی سگ‌های بدون صاحب از سال ۹۲ ممنوع شده است، گفت: روزانه به طور متوسط 40 تا 50 سگ در مناطق مختلف تهران جمع آوری و عقیم سازی می‌شوند.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر خاطرنشان کرد: براساس هماهنگی با وزارت کشور و مطابق با دستورالعمل واگذاری، سگ های عقیم شده به صورت رایگان در اختیار افراد متقاضی قرار می گیرد.

گفتنی است؛ این طرح هم اکنون در مرحله ی پایلوت و کارشناسی قرار دارد و در آینده به صورت عمومی در اختیار شهروندانی که نیازمند سگ گله یا چوپان هستند، قرار می گیرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 292108 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟