پرداخت مطالبات معوق معلمان حق التدریسی تا آخر تابستان

معاون پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: دو نوع حق التدریس داریم ، نخست حق التدریس آزاد است که حتی یک ریال هم عقب مانده نداریم و پرداخت شده است؛ بر اساس بند «و» تبصره ۹ بودجه سال ۹۶ ، این حق التدریس باید ماهانه پرداخت شود که الان همینطور است و ماه‌های فروردین ، اردیبهشت و خرداد را پرداخت کردیم.

نوع دوم ، حق التدریس شاغل است که رقم بیشتری دارد ، اما نسبت به حق التدریس آزاد اولویت کمتری دارد زیرا حق التدریس آزاد حقوق مردم است اما حق التدریس شاغل به عنوان اضافه کار محسوب می‌شود.

معوقات مربوط به حق التدریس شاغل سال گذشته فقط ماه‌های دی‌ ، بهمن و اسفند باقی مانده و در سال جاری نیز ماه‌های فروردین ، اردیبهشت و قسمتی از خردادماه است که در مجموع ۵ ماه و نیم بدهکار هستیم.

توافق نسبی برای پرداخت معوقات انجام شده است ، امیدواریم در هفته جاری این توافقنامه را امضا کنیم که یک کسری از معوقات مربوط به قبل و سال ۱۳۹۵ است و هم مربوط به کسری سال جاری است را پرداخت کنیم.

عدد مربوط به سه ماه حق‌التدریس معوق فرهنگیان مربوط به سال ۱۳۹۵ حدود ۱۸۰ تا ۱۹۰ میلیارد تومان است.

بر اساس آن توافقی که قرار است انجام شود ، معوقات مربوط به سال گذشته و معوقات سال جاری را پرداخت می‌کنیم. زمانی برای پرداخت آن نمی‌توانم مشخص کنم ، اما تا پیش از پایان مردادماه و یا اینکه شهریورماه پرداخت می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 290787 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟