بعد از ازدواج دوباره طلاق بگیرم؟

 زنی 25 ساله ام و یک بچه دارم. 8 سال است ازدواج کرده ام. یک بار از همسرم جدا شدم و دوباره به زندگی برگشتم.

الان مدام با هم اختلاف داریم. هر کاری برای حل مشکلاتمان انجام دادیم ولی نمی شود. برای طلاق هم مردد هستم. اصلا نمی فهمم چه کاری درست است. برای رهایی از تردید باید چه کار کنم؟

هرچند موارد اختلاف خود با همسرتان را بیان نکرده اید؛ ولی چند راهکار پیشنهادی به شما مخاطب گرامی تقدیم می شود تا از این تردید، بیرون بیایید.

مشکلات را ریشه یابی کنید

همان طور که یک پزشک تا زمانی که بیماری را تشخیص ندهد، نمی تواند آن را درمان کند، شما و همسرتان هم تا زمانی که ریشه اختلافات تان را پیدا نکنید، نمی توانید آن ها را حل کنید. به طورمعمول اختلافات زناشویی در اثر آگاهی نداشتن زوج ها نسبت به مهارت های ارتباطی و مهارت های زندگی، درک متقابل نداشتن، بالا بودن سطح انتظارها، مقایسه کردن، دخالت خانواده ها، نداشتن استقلال Esteghlal فکری، مالی و عاطفی زوج ها و .... تشدید می شود؛ بنابراین هر کدام از این عوامل که در بروز تشنج برای شما نقش دارد را شناسایی و برای آن راهکار پیدا کنید.

از خودتان شروع کنید

به طورمعمول رفتارهای دیگران با ما به نوعی بازتاب رفتارهای خودمان با آن هاست و می توان گفت خودمان به دیگران الگو می دهیم که چگونه با ما رفتار کنند؛ برای مثال اگر به کسی توهین کردیم، عملا به او اجازه داده ایم که اگر بخواهد می تواند این کار را با ما بکند؛ بنابراین سعی کنید هر رفتاری که همسرتان دارد و خوشایند شما نیست، آن را کنار بگذارید و به گونه ای پاسخ دهید که او بهانه ای برای انجام آن رفتار پیدا نکند و در صورت تکرار، احساس شرمندگی کند.

ویژگی های مثبت همسرتان را بزرگنمایی کنید

همین که شما بعد از جدایی دوباره به زندگی با همسرتان برگشتید، نشان می دهد که در زندگی مشترک خود یک سری نقاط قوت و دلبستگی داشته اید؛ بنابراین سعی کنید این ویژگی های مثبت را پیدا و تقویت کنید، به هر حال همه در زندگی مشکل و کمبود دارند و هیچ کس کامل نیست. اگر شما و همسرتان از یکدیگر انتظار کامل بودن دارید باید آن را تعدیل کنید و همواره به آنچه دارید، فکر کنید نه کمبودها و ضعف ها، عبارت نگاه کردن به نیمه پر لیوان دلالت بر این امر دارد.

مشاوره بگیرید

این که گفتید تمام سعی خود را برای حل مشکلات به کار برده اید ولی مشکلاتتان حل نشده خیلی قابل اتکا نیست چون به هر حال برای هر مشکلی راهکاری وجود دارد و البته در صورتی مشکل حل خواهد شد که راهکارها عملی شوند. بنابراین توصیه می کنم حتما از مشاور خانواده کمک بگیرید و راهکارهای مطرح شده را به کار ببندید. به طور قطع اگر در زندگی مشترک، زوج ها راهکارهایی مثل عبور از گذشته، مثبت اندیشی، پرهیز از تلافی جویی، پرهیز از مقایسه کردن، کاهش سطح انتظارات، صبوری و تدوین برنامه و هدف در زندگی و گذشت را به کار گیرند و هر کدام از آن ها خود را متعهد به اجرای آن بدانند، حس بهتری خواهند داشت. نکته مهم دیگری که می تواند انگیزه شما برای ادامه و بهبود زندگی باشد، دوست داشتن یکدیگر است. تا زمانی که بتوانید یکدیگر را دوست داشته باشید از بسیاری از کوتاهی ها و نواقص یکدیگر چشم پوشی خواهید کرد بنابراین علاقه به یکدیگر را تقویت کنید.

طلاق راهکار نیست

شما که یک بار جدایی را تجربه کرده اید و بهتر از دیگران عواقب و دردسرهای این کار را می دانید. از دیدگاه کلی طلاق یعنی پاک کردن صورت مسئله و به طورمعمول انسان های توانمند به دنبال پیدا کردن راهکار و حل مشکلات هستند نه فرار Escape از آن ها.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 286379 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟