روحانی : موردی نبود که نتوانیم از پیچ و خم ها عبور کنیم

حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهور کشورمان در جشنواره «عمران سلامت» اظهار کرد: از آغاز دولت یازدهم با توجه به همه سختی ها و مشکلاتی که در آغاز دولت از جمله شرایط سخت اقتصادی، رکود تورمی، تحریم و وضع محیط زیست و نگرانی هایی که با آن مواجه بودیم، در شش ماهه دوم سال ۹۲ تقریبا موفق شدیم برای مسایل مهم کشور تصمیم گیری کنیم.

روحانی افزود: برخی از آن تصمیمات در چارچوب زمانی که پیش بینی می کردیم عملی شد و برخی دیگر با تاخیر اما موردی نبود که نتوانیم از پیچ و خم ها عبور کنیم.

وی ادامه داد: اولین مساله که باید حل می شد، تحریم بود. برخی در مقام شعار شاید حرف هایی بزنند اما عاملی که برای تجهیزات پزشکی و داروهای ما با آن مواجه بود، فشار تحریم خارجی بر کشور بود که بی رحمانه بر ملت ایران وضع شده بود.

روحانی تصریح کرد: این فشار علی رغم آنچه دنیای غرب ادعا می کرد فشار بر دولت نبود فشار بر زندگی مردم بود. وقتی نفت ما تحریم می شود و درامد کشور کم می شود یعنی روی کلیه خدمات دولت تاثیر می گذارد.

رئیس جمهور ادامه داد: در همه خدمات دولت از چه منبعی استفاده می شود یا منبع مالیات است یا منبع نفت؛ وقتی نفت نیست و در عین حال رشد اقتصادی نیست، گرفتن مالیات هم بسیار سخت و گاهی ناممکن می شود. تصمیم ما بر این شد که ظرف مدت یکسال مذاکره تحریم را حل کنیم. خیلی حرف ها زده می شد من به این راه کاملا اطمینان داشتم و می دانستم که در این مسیر می توانیم موفق شویم.

وی افزود: البته ما کمتر از ۱۰۰ روز به توافق موقت دست یافتیم و برای توافق دائم هم پیش بینی یکسال کرده بودیم؛ این کار امکانپذیر بود، اما به هر حال پیچ و خم ها و مشکلاتی به وجود آمد که این زمان طولانی تر شد.

روحانی تصریح کرد: ملت ایران با قدرت و وحدت و همچنین پشتیبانی خود از دیپلمات ها نشان داد که در برابر نقشه قدرت های بزرگ جهانی، قدرت پیروزی دارد. در هر صحنه ای اگر می خواهیم پیروز شویم، به حضور و موافقت مردم، هدایت های رهبری و همچنین به فداکاری کارگزاران نیاز داریم. اگر بنا بود که با چهار تا فحش و شعار وزیر خارجه ما از میدان خارج شود، برجامی تحقق پیدا نمی کرد. بعضی ها در سایت و روزنامه شان و همچنین در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن در خیابان های تهران به وزیر خارجه ما توهین کردند. آدم که نباید با شعار یک عده ای از میدان خدمت خارج شود.

ادامه دارد...

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 281070 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟