پذیرش دانشجوی پرستاری  از طریق کنکور / دانشجویان نگران آینده شغلی خود نباشند

در پی انتقادات وارده شده در هفته های اخیر به طرح تربیت پرستار در بیمارستان‌های آموزشی و اعتراضاتی که به این طرح وارد شده بود، دکتر حمید اکبری قائم مقام آموزشی وزیر بهداشت در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: با توجه به اقداماتی که در طول ۲ سال گذشته برای استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود جهت آموزش کادر مورد نیاز بیمارستان‌ها در حیطه پرستاری صورت گرفته است، پیش بینی می‌شود براساس دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی وزارت بهداشت و هماهنگی صورت گرفته در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی و دانشکده‌های پرستاری در سال جاری، با بکارگیری هرچه بیشتر ظرفیت بیمارستان‌ها به‌عنوان عرصه آموزش قدم‌های ملموس‌تری در این زمینه برداشته شود.

وی ادامه داد: طبق دستورالعمل ابلاغ شده دانشگاه‌ها می‌توانند از ظرفیت آموزشی بیمارستان‌هایی که توانمندی‌ها و امکانات آموزشی لازم را در خصوص تربیت پرستار دارند استفاده کنند و با امضای تفاهم نامه از همکاری این بیمارستان ها بهره‌برداری کنند.

قائم مقام معاون آموزشی وزیر بهداشت تاکید کرد: کماکان پذیرش دانشجوی پرستاری از کنکور بوده و اعلام ظرفیت‌ها از طریق دفترچه کنکور خواهد بود و جذب دانشجویان در اختیار دانشگاه های علوم پزشکی است.

وی ادامه داد: دانشجویان مستقیما در بیمارستان جذب نمی‌شوند و فقط بیمارستان‌هایی که دارای شرایط و استاندارهای آموزش هستند می‌توانند با عقد قرار داد در این زمینه با دانشگاه ها همکاری کنند.

هیچ گونه نگرانی بابت آینده شغلی برای دانشجویان پرستاری وجود ندارد

قائم مقام معاون آموزشی وزیر بهداشت با اشاره به اعتراض دانشجویان پرستاری در خصوص طرح تربیت پرستار توسط بیمارستان‌ها و نگرانی از آینده شغلی دانشجویان پرستاری اظهار کرد: بر اساس آمارها به شدت با کمبود پرستار مواجهیم که این موضوع مرتبا از مراجع به‌کارگیرنده نیروی پرستاری اعلام می‌شود بنابراین هیچ گونه نگرانی بابت آینده شغلی برای دانشجویان پرستاری وجود ندارد.

اکبری گفت: با وجود کمبود پرستار و نیاز به تربیت پرستار کیفیت را فدای کمیت نخواهیم کرد و ظرفیت ها بر اساس کیفیت دانشگاه‌ها و دانشکده‌های پرستاری تعیین خواهد شد.

قائم مقام معاون آموزشی وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: کماکان روند جذب دانشجوی پرستاری مشابه قبل است و تغییری در پذیرش دانشجوی پرستاری ایجاد نشده است. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 281036 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟