برگزاری پانزدهمین دوره «مسابقات علمی ـ کاربردی هنرجویان» هنرستان‌های کاردانش در ارومیه

سید مصطفی آذرکیش مدیرکل دفتر آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: در راستای کیفیت‌بخشی به آموزش‌های مهارتی و ارتقای سطح علمی و کارگاهی هنرجویان، شناسایی نخبگان مهارتی از طریق ایجاد رقابت علمی و عملی سازنده و معرفی توانمندی هنرجویان، هر ساله مسابقات علمی ـ کاربردی در سطح منطقه، استانی و کشوری برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه پانزدهمین دوره این مسابقات در مرحله کشوری از 19 لغایت 21 تیر ماه در شهر ارومیه برگزار می‌شود، ادامه داد: این مسابقات در 37 عنوان آزمون مهارتی شامل در زمینه صنعت با 18 عنوان، هنر Art با 10 عنوان، کشاورزی 6 عنوان و خدمات 3 عنوان آزمون برگزار می‌شود و هنرجویان با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

مدیرکل دفتر آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: در مرحله منطقه‌ای، 120 هزار هنرجو در دو بخش تئوری و عملی رقابت کردند که از این تعداد، 16 هزار و 178 هنرجو به مرحله استانی راه پیدا کرده و پس از انجام رقابت، 2937 هنرجو به مرحله کشوری راه پیدا کردند.

آذرکیش اضافه کرد: این تعداد در 25 فروردین سال جاری، آزمون استاندارد مهارت در استان‌ها را برگزار کردند و از 19 تیر ماه نیز 261 هنرجو با یکدیگر به رقابت پرداختند که به نفرات نخست، نشان طلا و درجه‌ یک مهارت، نفر دوم نشان نقره و درجه دو مهارت، نفر سوم نشان برنز و درجه سه مهارت اعطا می‌شود و در نهایت در هر 37 عنوان آزمون، 3 نفر و در مجموع، 111 نفر به عنوان نفرات برگزیده انتخاب و اعلام خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: امسال عناوین آزمون یاد شده را به عناوین آزمون جهانی مسابقات مهارت نزدیک کرده‌ایم و صد درصد نمره مهارتی عملی هر هنرجو، تعیین‌کننده رتبه برتر هنرجو در این مسابقات است.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 281015 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟