ارسال پیامک از دوربین‌های تعیین سرعت به رانندگان متخلف

ساوری معاون پیشگیری‌های وضعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم Crime قوه قضاییه در جمع خبرنگاران دربارهٔ اقدامات معاونت پیشگیری از وقوع جرم از بروز تصادفات در نقاط حادثه Incident خیز اظهار داشت: طبق آخرین بررسی‌های انجام شده در سطح محورهای مواصلاتی کشور مشخص شد که ۳هزار ۴۳۰نقطه حادثه خیز در کشور وجود دارد، در همین راستا در مرحله اول هزار و ۵۸۵نقطه به عنوان نقاط دارای اولویت و پرتصادف تعیین شدند و قرار است سه دسته اقدامات در این نقاط اولویت دار انجام شود.

وی افزود: اقدام اولی که روی این نقاط انجام شد آشکار سازی نقاط بود، در مرحله دوم در جهت مرمت واصلاح این نقاط تلاش می‌شود و اقدام سوم ارتقای ایمنی نقاط حادثه خیز است.

معاون پیشگیری وضعی معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه بیان داشت: با توجه به نقش، وزن و ظریب ایمنی تعیین کننده نقاط پرتصادف، در نگاه اول در جهت ارتقای آگاهی رانندگان نسبت به این نقاط کمک می‌کنیم به همین منظور از سوی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم و با هماهنگی نیروی انتظامی و پلیس Police راهور ناجا و مسئولین ذی‌ربط در وزارت راه و شهر سازی و کمیسیون ایمنی راه‌ها توانستیم نرم‌افزاری تهیه کنیم و در آن تمام هزار و ۵۸۵نقطه اولیت دار را مشخص کنیم تا با اطلاع‌رسانی به موقع به راننده قبل از رسیدن خودرو به این نقاط از طریق ارسال آلارم صوتی راننده بتواند نسبت به کاهش سرعت خودرو و رعایت نکات ایمنی اقدام کند.

ساوری تصریح کرد: همچنین در این نقاط دوربین‌هایی که برای تعیین سرعت خودرو نصب شده پیامی به راننده ارسال می‌کند تا راننده نبست به رعایت نکات ایمنی اقدام کند و امیدواریم این نرم‌افزار بتواند به کاهش تصادفات کمک کند.

وی ادامه داد: این نرم‌افزار قبلاً به صورت پایلوت در قالب یک طرح همپا در استان اصفهان اجرا شد که نتیجه اجرای آن بسیار مثبت بوده است.

معاون پیشگیری وضعی معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با اشاره به نصب ردیاب بر روی خودروهایی که دارای بیشترین آمار سرقت Stealing هستند، گفت: با توجه به اینکه سال گذشته بین ۸۰تا ۸۵ هزار فقره سرقت خودرو در کشور انجام شده که گستردگی وقوع این جرم را در کشور نشان می‌دهد و مشخص شد که ۸۵درصد خودروهای سرقتی متعلق به سالهای ۸۵ و قبل از آن است که از ظریب ایمنی کمتر برخورددار هستند.

ساوری تصریح کرد: از طریق تعیین نوع خودروهایی که بیشتر سرقت روی آنها انجام می‌شود تعیین شد که ۵ دسته از خودروها ۹۵ درصد سرقت‌ها را به خود اختصاص داده‌اند که شامل پراید، سمند، پژو، نیسان و پیکان می‌شود.

وی گفت: ما در نظر داریم به منظور کاهش سرقت این دسته از خودروها در مرحله اول نسبت به نصب ردیاب بر روی ۵۰۰هزار خودرو در ۹ الی ۱۱استان که دارای بیشترین آمار سرقت هستند اقدام کنیم و امیدواریم با اجرای این طرح شاهد کاهش سرقت خودرو باشیم.

وی ادامه داد: دراین راستا ما با ۷شرکت که متخصص وارد مذاکره شدیم و قرار است از بین آنها ۳شرکت را در ۹الی ۱۱استان حمایت معنوی کنیم تا اقدامات لازم برای نصب ردیاب بر روی ۵دسته خودرو را انجام دهند.

معاون پیشگیری وضعی معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه تصریح کرد: در مرحله اول هزینه نصب ردیاب ۴۰۰تا ۶۰۰هزار تومان از سوی شرکت‌ها ارزیابی شد اما با اقداماتی که انجام دادیم قرار شد با دریافت ۸۰هزار تومان از سوی مشتری نسبت به نصب دریاب بر روی خودروهای پر سرقت اقدام کنیم.

ساوری افزود: این ردیاب در ۲۰نقطه خودرو نصب می‌شود و با توجه به اینکه در سرقت زمان مهم است سارقان نمی‌توانند تمام این نقاط را از کار بیندازند.

این دستگاه به گونه‌ای طراحی شده که اگر سارق باطری خودرو را هم از کار بیندازد تا سه ساعت به وسیله باطری پشتیبان می‌تواند کار کند و به محض جابجایی خودرو ردیاب پیامکی به راننده ارسال می‌کند و می‌تواند مکان خوردو را با ظریب خطای ۱۰متر نشان دهد. نصب این ردیاب بر روی خودروها از انتهای تیر ماه انجام می‌شود.

معاون پیشگیری وضعی معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه دربارهٔ طرج جمع‌آوری بانک اطلاعات ژنتیک مجرمان سابقه دار گفت: در مرحله اول اطلاعات ژنتیک حدود ۱۰هزار نفر که دارای ۴ دسته جرایم از جمله سارقان حرفه‌ای، عوامل دخیل در ضرب و جرح عمدی به ویژه کسانی که با سلاح سرد نزاع می‌کنند، عوامل دخیل در توزیع شیشه و عوامل دخیل در سرقت‌های عنف و روزگیری در داخل بانک اطلاعات ژنتیک نگهداری می‌شود تا بتوانیم در کوتاه‌ترین زمان و با بهره‌گیری از روش‌های علمی نسبت به شناسایی افراد در این ۴جرم اولویت دار اقدام کنیم.

وی در رابطه با جمع‌آوری اطلاعات دیگر قشرها جامعه از جمله افراد دارای مشاغل حساس مانند آتش‌نشانی و خبرنگاران گفت: جمع‌آوری بانک اطلاعات ژنتیک وسیع و گسترده است و این هدف که بتوانیم اطلاعات تمام افراد را ذخیره کنیم نقطه مطلوب ما است اما با توجه به امکانات و ظرفیت موجود سازمان پزشکی قانونی در نظر گرفتیم در مرحله اول اطلاعات ژنتیک این ۴دسته مجرمان در جهت کاهش جرائم مرتبط با امنیت عمومی جمع‌آوری شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 279484 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟