توزیع 700 سبد غذایی بین مردم طوفان زده به روستاهای سیستان و بلوچستان+عکس

رسول راشکی مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان وبلوچستان گفت: با شروع وزش بادهای 120 روزه سیستان و بروز مشکلات ناشی از این بادها در شمال سیستان و بلوچستان و محبوس شدن مردم روستاهای حاشیه رودخانه، جمعیت هلال احمر استان اقدام به توزیع بسته های غذایی در بین خانوارهای آسیب دیده کرد. 
وی ادامه داد: این بسته ها شامل برنج، ماکارونی، عدس، شکر، روغن، انواع کنسروجات به ارزش هر بسته یک میلیون و100 هزار ریال بوده است. 
وی افزود: این اقلام بین اهالی 10 روستا در 2 بخش مرکزی و صابوری منطقه نیمروز سیستان توزیع شد. 
مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان وبلوچستان گفت: همچنین از ابتدای تیر ماه امسال تا کنون چهار هزار و 247 سبد غذایی بین چهار هزار و 308 خانوار در 59 روستای متاثر از طوفان در شهرستانهای زهک، هیرمند، هامون و نیمروز توسط 194 نفر روز نجاتگرجمعیت هلال احمر استان توزیع شد.
بر اساس اعلام هواشناسی سیستان و بلوچستان، با توجه به تداوم وزش بادهای شمالی دید افقی در 24 ساعت گذشته در مناطق مختلف استان کاهش یافته و در زاهدان سرعت وزش باد به 70 کیلومتر بر ساعت و دید افقی به 500 متر، در میرجاوه دید به 700 متر، در زهک هزار متر، در نصرت آباد، سراوان، خاش و زابل نیز دید افقی به 2 هزار متر و در ایرانشهر به 2 هزار و 500 متر رسیده است.
پیش بینی می شود وزش بادهای شمالی تا روز چهارشنبه با شدت زیاد همراه با گرد و خاک در شمال سیستان و بلوچستان و با شدت کمتر در نواحی مرکزی و جنوبی استان تداوم داشته باشد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 278154 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟