سریع ترین تراکتور دنیا را ببینید + فیلم
حجم ویدیو: 8.34M | مدت زمان ویدیو: 00:00:52

به گزارش رکنا، سال ۲۰۱۹ یک سال پر از هیجان برای سازنده لوازم و تجهیزات سنگین JCB بشمار می‌رفت که نه تنها یک بلکه دو رکورد جهانی جدید را به ثبت رساند. آنها در آن سال دو بار رکورد شکستند اما دیگر به سراغ افزایش سرعت سریع ترین تراکتور دنیا نرفتند! تراکتوری که سرعتش روی کیلومتر شمار با خودروهای سواری مختلفی مثل دنا و پرشیا برابری می کند! یکی از عجیب ترین تراکتورها را ازنظر سرعت ببینید.

ابتدا در ماه ژوئن ۲۰۱۹ تراکتور اصلاح شده Fastrac به سرعت ۱۶۷ کیلومتر بر ساعت رسید و سپس در ماه نوامبر این رکورد توسط همان تیم و با میانگین سرعت ۲۱۸ کیلومتر بر ساعت شکسته شد. بیشترین سرعت آنها نیز ۲۴۸ کیلومتر به ثبت رسیده است. مدلی که پس از آن با گذشت ۵ سال دیگر کسی به دنبال ارتقای آن نرفته!

برای خلاصه کردن تمام اصلاحات انجام شده، تیم Autocar یک ویدیو کامل از آن و راندن این تراکتور توسط راننده Autocar تهیه کرده است که با بررسی دقیق از موتور دیزلی 7.2 لیتری آن که می‌تواند قدرتی برابر 1000 اسب بخار را تولید کند شروع می‌شود. گشتاور تولیدی آن نیز 2500 نیوتون متر است.

برای جلوگیری از جوش آوردن موتور آن نیز در هر بار آزمایش یک تکه یخ ۲۵ کیلوگرمی را در جلوی آن قرار می‌دادند تا این گرمای تولید شده را خنثی کند. همچنین هوای مورد نیاز برای سیستم ترمز توسط ۳ مخزن هوا که در پشت کابین قرار دارد تامین می‌شود و از هیچ کمپرسوری در آن استفاده نشده.

کدخبر: 875754 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟