نسل جدید پژو 2008، بزرگ‌تر و خشن‌تر

اولین نسل پژو 2008 زمانی عرضه شد که کراس اوورها و شاسی بلندها به این میزان محبوب نبودند و خودروهای خانوادگی همچون سدان ها، استیشن‌ها و حتی مینی ون‌ها حرف‌هایی برای گفتن داشتند.

احتمالاً به همین دلیل است که نسل اول این خودروی فرانسوی بیش از آنکه شبیه یک کراس اوور ساب کامپکت باشد مشابه یک مینی ون کوچک بود. این خودرو در واقع شباهت‌هایی به اولین نسل برادر بزرگ‌تر خود یعنی 3008 داشت.

اما امروزه همه‌ی خودروسازان به دنبال ساخت کراس اوورهای دینامیک و جذاب در ابعاد و اندازه‌های گوناگون هستند. البته که پژو هم تفاوتی با دیگران نداشته و شاسی بلندهای این شرکت به لطف جریان سازی نسل دوم 3008 استارت خوبی داشته‌اند. پژو 3008 در سال 2007 توانست عنوان خودروی سال اروپا را مال خود کند.

حالا که نسل جدید سوپرمینی پژو 208 رونمایی شده ما تصویری واضح از جایگاه پژو و زبان طراحی آن داریم و با توجه به همین موارد یکی از طراحان دنیای خودرو به نام کلبر سیلوا اقدام به انتشار رندر نسل جدید 2008 کرده است. این خودرو تقریباً چراغ‌های مشابه 208 کوچک‌تر داشته اما خب بخش نازک زیرین چراغ‌ها به پایین سپر نرسیده است. همچنین طراحی عضلانی و قوی روی کاپوت را شاهد هستیم.

ما نمی‌دانیم که نسل آتی پژو 2008 شبیه این رندر خواهد بود یا نه اما از یک‌چیز مطمئنیم و آن اینکه این خودرو از پلتفرم مدولار کامپکت CMP استفاده خواهد کرد و حدود 40 کیلوگرم سبک‌تر از نسل فعلی خواهد بود.

جدیدترین طراحی i-Cockpit پژو برای کابین استفاده خواهد شد و پیشرانه‌ها نیز شامل موارد هیبریدی ملایم 48 ولتی خواهد بود. احتمالاً در آینده نسخه‌ی تمام الکتریکی این کراس اوور با محدوده حرکتی 450 کیلومتری نیز عرضه خواهد شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 462292 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟