کراس‌اوور جدید اشکودا کامیک رونمایی شد + عکس

اشکودا در نمایشگاه پکن 2018 کراس‌اوور ساب‌کامپکت جدیدی بنام کامیک را رونمایی کرده که صرفاً برای بازار چین طراحی شده و توسط جوینت ونچر سایک فولکس‌واگن در این کشور به تولید می‌رسد. چندی پیش نیز اشکودا اعلام کرد قصد دارد برای بازار اروپا هم کراس‌اوور ساب‌کامپکتی با همین نام را تولید کند. حال این شرکت دو اسکچ رسمی از کامیک اروپایی را منتشر کرده که پیش‌نمایشی از طراحی بیرونی آن‌را نشان می‌دهند. با توجه به این اسکچ‌ها، کامیک اروپایی استایل منحصربه‌فردی دارد که کاملاً با نسخهٔ چینی متفاوت است و تقریباً هیچ شباهتی به آن ندارد.

در نمای جلویی این خودرو چراغ‌های دوقسمتی به چشم می‌خورند که شامل چراغ‌های LED باریکی در بالا به‌عنوان دی‌لایت و چراغ‌های اصلی در زیر آن‌ها می‌شود. در بین این چراغ‌ها نیز جلوپنجرهٔ معمول اشکودا جای گرفته که از بالا به دی‌لایت‌ها متصل شده است. پروفیل جانبی هم با خط سقفی که با شیبی ملایم به سمت عقب حرکت کرده، نمای اسپرتی دارد. در نمای عقبی این کراس‌اوور ساب‌کامپکت چراغ‌هایی مشابه هاچ‌بک جدید اسکالا دیده می‌شوند که نوشتهٔ SKODA در بین آن‌ها جای گرفته است. ازجملهٔ دیگر ویژگی‌های ظاهری برجستهٔ کامیک نیز می‌توان به صفحات نقره‌ای محافظ در بخش زیرین سپرهای عقب و جلو، ریل‌های سقفی نقره‌ای‌رنگ، رینگ‌های بزرگ و خطوط پویای بدنه اشاره کرد.

کامیک بر اساس پلت‌فرم MQB A0 گروه فولکس‌واگن ساخته شده یعنی همان پلت‌فرمی که در دیگر کراس‌اوورهای ساب‌کامپکت این گروه یعنی فولکس‌واگن تی-کراس و سئات آرونا هم بکار رفته است؛ بنابراین به‌احتمال‌زیاد کراس‌اوور جدید اشکودا در پیشرانه‌ها هم با دو خودروی مذکور اشتراک خواهد داشت و مانند آن‌ها صرفاً به‌صورت دیفرانسیل جلو به بازار عرضه خواهد شد. کامیک رسماً در نمایشگاه ژنو 2019 رونمایی شده و مدت کوتاهی بعد به بازار عرضه خواهد شد. بازار این خودرو صرفاً محدود به کشورهای اروپایی خواهد بود.

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 456308 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟