پورشه افسانه ای 2020 معرفی می شود+ عکس

نسل جدید پورشه 911 مدل 2020 از برخی نوآوری‌ها بهره می‌برد که باعث می‌شود آن را بهترین نسل تاریخ این خودروی افسانه‌ای بدانیم. البته سر و صدای زیاد زمان رونمایی این خودرو باعث شد که یکی از ویژگی‌های جالب 911 جدید از نظرها پنهان بماند. این ویژگی جدید “حالت خیس” نام دارد.

اتوموتیونیوز گزارش داده که پورشه به منظور حذف aquaplaning تصمیم به استفاده از این حالت گرفته است. خودروهای اسپورت به خاطر وزن کم و رینگ و لاستیک‌های پهن می‌توانند این حالت را تجربه کنند.

سیستم ایمنی موردبحث از حسگرهای میکروفون کوچکی استفاده می‌کند که میزان آب پاشیده شده به داخل گلگیرهای جلو را اندازه می‌گیرد. اگر کامپیوترهای 911 جدید فکر کنند حالت خیس می‌تواند برای وضعیت فعلی مفید باشد به راننده اعلام می‌کنند که از این حالت استفاده کند.

به منظور کاهش ریسک aquaplaning، این حالت خاص توزیع نیرو را به چرخ‌های جلوی کوچک‌تر افزایش داده و گشتاور پیشرانه را کاهش می‌دهد و برخی فلاپ‌های آئرودینامیک نیز داون‌فورس را بالا می‌برند. همچنین سیستم‌های مدیریت پایداری و کشش پورشه نیز فعال‌تر می‌شوند.

بخش توسعه‌ی پیشرفته‌ی پورشه سیستم مشابهی را در دهه‌ی 90 میلادی و به عنوان بخشی از برنامه‌ی تحقیق اروپایی توسعه داده بود و در ابتدا این تکنولوژی در مدل‌های پرچم‌داری همچون 911 توربو بکار رفته بود.

البته August Achleitner که با لقب “آقای 911” هم شناخته می‌شود تصمیم به عدم استفاده از این سیستم در آن زمان گرفت.

پی‌نوشت: پدیده هیدروپلنینگ که اغلب در اروپا و آسیا آکواپلنینگ (aquaplaning) نامیده می‌شود هنگامی رخ می‌دهد که آب بر جای مانده بر روی سطح جاده جلو تایر خودرو شما انباشته می‌شود به گونه‌ای که می‌تواند وزن خودرو شما را بر روی خودش تحمل کند و در نهایت منجر به منحرف کردن خودروی شما از مسیر اصلی خود باشد. فشار آب موجود باعث بالا بردن خودروی شما می‌شود در حقیقت بر روی یک لایه خیلی نازک از آب بین تایر و جاده لغزش می‌کنید.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 450684 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟