دوچرخه ای با قابلیت ضدپنچری برای استفاده روزمره عرضه شد+عکس

Kona Rove اثبات می‌کند که وزن عدد چندان مهمی برای انتخاب یک دوچرخه عادی نیست. این دوچرخه با وزنه ۱۲ کیلوگرمی خود به نظر مناسب جاده‌ها نمی‌آید اما در هنگام راندن ابداً سنگین احساس نمی‌شود.

من بیش از ۱۰ دقیقه با آن از شیب ۵ تا ۸ درصد صعود کردم، وقتی به آخرین قسمت با شیب ۱۲ درصد رسیدم دنده را تعویض کردم و با فشار کمی بر رکاب، دوچرخه از سطح مسیر جدا شدم. گویا این دوچرخه آماده پاسخگویی به همه درخواست‌های شما است.

پس‌ازاین مسیر وارد مسیری ماسه‌ای شدم که پوشیده از خرده‌سنگ و سنگ‌های تیز بود Rove، نه تنها از پس این مسیر برآمد بلکه عملکردی بهتر از حد انتظار من داشت.

این دوچرخه با اتکا به لاستیک‌های ضد پنچری پهن خود از مسیری دارای سنگ‌هایی به‌اندازه توپ پینگ‌پنگ و توده‌های نرم گردوغبار به‌راحتی عبور کرد. در هنگام عبور از مسیری پوشیده از گردوخاک، شن و سنگ‌های تیز وحشتناک، وزن تنها چیزی بود که به آن فکر نمی‌کردم در عوض به فکر انتخاب مکان بعدی برای به چالش کشیدن Rove بودم.

خانواده Rove

این دوچرخه مدل پایه، از ۶ مدل مستحکم خانواده Rove است. همه آن‌ها دارای خصوصیت پایداری در سرعت و قابلیت کنترل در مسیرهای مختلف هستند و این مورد به خاطر وجود چرخ‌های سایز 700C (مورداستفاده در دوچرخه‌های شهری با لاستیک کم‌عرض و سبک) و 650B (مورداستفاده در دوچرخه‌های کوهستانی با لاستیک عریض) است.

Reynolds 853 بهترین دوچرخه Rove است. این دوچرخه دارای شاسی فولادی، دوشاخ کربنی، چرخ‌های 650B و سیستم انتقال قدرت SRAM force1 است و قیمتی برابر با ۳۵۹۹ دلار دارد.

Rove DL که نمونه ارتقا یافته فریم پایه است به گلگیر، سیستم ترمز دیسکی با کالیبر ۲ پیستون TPR spyre و سیستم انتقال قدرت ۹ سرعته Sora مجهز شده و باقیمت ۱۰۹۹ دلار عرضه می‌گردد.

ساخته‌شده برای خوار کردن زمین

Rove دارای تجهیزات بادوام نظیر چرخ‌هایی با ۳۲ اسپوک درخشان و تایرهای Schwalbe Delta Cruiser plus است.

رینگ‌های آلومینیومی ساخت WTB برای ایستادن در مقابل خشن‌ترین مسیرها ساخته‌شده و Kona سال‌ها است از آن برای دوچرخه‌های خود استفاده می‌کند؛ زیرا کار خود را به بهترین نحو انجام می‌دهند. تایرهای سایز 35C به‌اندازه کافی پهن هستند تا کوچک‌ترین ضربات از سطح مسیر را در خود جذب کنند. آن‌ها همچنین مجهز به فناوری ضد پنچری Schwalbe هستند تا از آن‌ها در مقابل محیط خشن خارج جاده‌ای محافظت کند.

حس راندن

مدل‌های Rove در هنگام راندن فرمان پذیر احساس می‌شوند و به‌راحتی می‌توان حرکات بدنه آن‌ها را پیش‌بینی کرد. این قابلیت باقابلیت‌های یک دوچرخه جاده‌ای که برای پرش و گذر از مسیرهای پرپیچ‌وخم ساخته‌شده متفاوت است. به این معنی که اگر در زمان راندن در سطح صاف به مسیری با سطح متفاوت برخوردید کنترل دوچرخه به هم نخواهد خورد و به راه خود در مسیر مستقیم ادامه خواهد داد.

فرمان پذیری و دوام Rove برای دوچرخه‌ای باقیمت کمتر از ۱۰۰۰ دلار عالی است؛ اما این دوچرخه فاقد راحتی لازم است.

زین این دوچرخه در هنگام عبور از روی موانع راحت احساس می‌شود اما فرمان نازک آن در سواری‌های طولانی‌مدت خسته‌کننده است و دوشاخ آلومینیومی جلو قابلیت جذب ضربات شدید را ندارد.

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 443586 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟