اشکودا کاروک اسپرت‌لاین قدرتمندتر راهی خیابان ها می شود

بلافاصله پس‌ازاینکه اشکودا نسخهٔ جدیدی از کراس‌اوور کامپکت کاروک خود را با نام اسکات معرفی کرد، حالا نسخهٔ اسپرتی از این کراس‌اوور را هم با نام اسپرت‌لاین (Sportline) معرفی کرده است. در ظاهر این مدل اصلاحات و تغییراتی مشابه مدل بزرگ‌تر کودیاک اسپرت‌لاین انجام گرفته که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به سپرهای بازطراحی شده و تریم مشکی در قسمت‌های مختلفی چون ریل‌های روی سقف، جلوپنجره و زه اطراف پنجره‌ها اشاره کرد. علاوه بر این، برای این مدل به‌صورت استاندارد رینگ‌های 18 اینچی ارائه شده است درحالی‌که نمونه‌های 19 اینچی به رنگ مشکی براق هم برای آن قابل سفارش است. مجموعهٔ این تغییرات موجب شده که ظاهر کاروک اسپرت‌لاین اسپرت‌تر از دیگر مدل‌ها به نظر برسد.

اما ویژگی‌های اسپرت این خودرو صرفاً محدود به‌ ظاهر آن نمی‌شوند چراکه اشکودا در داخل نیز صندلی‌های اسپرتی را ارائه کرده است. به گفتهٔ اشکودا، این صندلی‌ها با پارچهٔ خاصی پوشیده شده‌اند که موجب افزایش راحتی در طول روزهای گرم تابستان می‌شود؛ اما علاوه بر صندلی‌های اسپرت، اشکودا کابین کاروک اسپرت‌لاین را به ویژگی‌های اسپرت دیگری هم مجهز کرده که شامل تودوزی مشکی با دوخت متضاد، پوشش مشکی‌رنگ سقف و ستون‌ها، پدال‌های از جنس فولاد ضدزنگ، غربیلک فرمان اسپرت سه پره پوشیده شده با چرم سوراخ‌دار و نورپردازی داخلی LED می‌شود. همانند دیگر مدل‌های کاروک، برای این نسخه هم امکان سفارش صفحه آمپر تمام دیجیتالی وجود دارد. البته این صفحه آمپر دیجیتالی در نسخهٔ اسپرت‌لاین کمی خاص‌تر است به‌گونه‌ای که اطلاعات بیشتری را به نمایش درآورده و گرافیک متفاوتی هم دارد.

در بخش پیشرانه‌ها اما خریداران صرفاً می‌توانند موتورهای بنزینی و دیزلی قدرتمندتری که برای نسخه‌های معمولی کاروک ارائه شده‌اند را برای نسخهٔ اسپرت‌لاین سفارش دهند. این موتورها شامل یک واحد 1.5 لیتری چهار سیلندر بنزینی توربو با 150 اسب بخار قدرت و یک نمونهٔ 2 لیتری چهار سیلندر توربودیزل می‌شود که موتور دیزلی خود در دو سطح قدرت مختلف 150 و 190 اسب بخار قابل انتخاب است؛ اما غیر از این دو موتور، اشکودا یک پیشرانهٔ جدید 2 لیتری بنزینی توربوشارژ با 190 اسب بخار قدرت را هم صرفاً برای مدل اسپرت‌لاین ارائه کرده است تا این مدل از لحاظ پیشرانه هم با دیگر مدل‌های کاروک تفاوتی داشته باشد. بسته به نوع موتور، انتقال نیرو هم توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی یا یک نمونهٔ هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه صورت می‌گیرد. مدل‌های ارزان‌تر این خودرو به‌صورت دیفرانسیل جلو ارائه می‌شوند اما با پرداخت مبلغی بیشتر می‌توان از سامانهٔ چهارچرخ محرک هم لذت بُرد. هردو نسخهٔ اسکات و اسپرت‌لاین اشکودا کاروک برای اولین بار در نمایشگاه پاریس به نمایش درخواهند آمد.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

تجاوز وحشیانه به یک زن در ویلای شخصی‌اش!

لحظه حمله مرد متجاوز به دخترجوان در کوچه خلوت+فیلم

مرگ 33 زن و دختر جوان به خاطر جراحی زیبایی پایین تنه + عکس

تجاوز به دختر شیرازی در خانه جوان شیطان صفت /  شهلا معلم خصوصی بود + عکس

بلایی که داخل ماشین بر سر نوعروس تهرانی آمد/ حسن به اعدام محکوم شد+عکس

مرگ پسر خرمشهری هنگام شارژ تلفن همراه + عکس

این دختر 18 ساله چادری کیست؟!+ عکس و جزییات هولناک

اعتراف به قتل یکی از قوی ترین مردان ایران + عکس قاتل و مقتول

قتل نوعروس در روز هفتم ماه عسل / داماد اعتراف کثیفی کرد + عکس

گفتگوی تلخ با مادر پسر 12 ساله آبادانی که خودکشی کرد / من گدایی کردم نه تن فروشی + فیلم و عکس

پسر عاشق پیشه پس از ازدواج دختر خاله اش رفتار شیطانی کرد

 شوهرم را خواب کرد و بالای سرم آمد! / نقشه مرد شیطان صفت برای تصاحب زن جوان یک مرد ناشنوا در مشهد

خواب 4 میلیارد تومانی تبهکاران تهرانی در خانه اعیانی پسر تاجر + عکس

 

کدخبر: 404465 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟