استون مارتین موشک 580 اسبی خود را معرفی کرد!

بخش AMR استون مارتین به شدت فعال شده و هم‌اکنون نیز شاهد معرفی نسخه تولید محدود از سدان رپید هستیم. این خودروساز بریتانیایی سدان چهار درب خود را محصولی ایده آل برای سفرهای طولانی مدت سریع و راحت دانسته است. قیمت رپید AMR در آمریکا از 240 هزار دلار آغاز می‌شود و باید گفت تنها 210 دستگاه از این خودرو ساخته خواهد شد.

رپید AMR همچنان از پیشرانه 12 سیلندر تنفس طبیعی استفاده می‌کند اما خروجی آن به 580 اسب بخار و گشتاورش نیز به 630 نیوتون متر رسیده است. شایان ذکر است نسخه استاندارد رپید S قدرت 552 اسبی و گشتاور 630 نیوتون متری دارد. برای استخراج اسب‌های بیشتر از قلب Heart آهنین، استون مارتین از منیفولدهای بزرگ‌تر سود برده است. این سدان سفارشی هم‌اکنون می‌تواند در 4.2 ثانیه از سکون به سرعت 96 کیلومتر در ساعت رسیده و حداکثر سرعت 330 کیلومتر در ساعت را درنوردد.

استون مارتین به منظور هندل کردن این قدرت بیشتر از دامپرهای تطبیقی سه حالته استفاده کرده و ارتفاع خودرو را 10 میلی‌متر کمتر کرده است. همچنین رپید AMR به‌صورت استاندارد از ترمزهای کربن سرامیکی با 6 پیستون در جلو و 4 پیستون در عقب سود می‌برد. این سدان اسپورت دارای مجاری ترمز اصلاح شده و حفاظ برگرفته از ونکوئیش S است که به خنک کردن ترمزها و قوای محرکه کمک می‌کند.

نسخه تولیدی رپید AMR که از شاخصه‌های طراحی کانسپت سال 2017 الهام گرفته دارای قطعات فیبر کربنی شامل اسپلیتر جلو، رکاب‌های جانبی، اسپویلر لبه صندوق و دیفیوزر عقب است. کاپوت کربنی این خودرو نیز دارای ورودی‌های بزرگ‌تر بوده و چراغ‌های LED کرومی نیز در بخش پایینی نمای جلو خودنمایی می‌کنند.

همچنین چهار خروجی اگزوز از بخش پشتی بیرون شده و استون مارتین قول داده که این خروجی‌ها صدایی فوق‌العاده که درخور نشان AMR است را تولید می‌کنند. یک دست رینگ فورج کاری شده 21 اینچی نیز تکمیل کننده تغییرات صورت گرفته هستند.

داخل کابین این سدان اسپورت نیز کنسول مرکزی فیبر کربنی دیده می‌شود. صندلی‌ها دارای پوشش آلکانترا بوده و مشتریان می‌توانند از عناصر لیمویی AMR یا نقره‌ای یکی را انتخاب کنند.

مشتریان می‌توانند رپید AMR را با آپشن های زیادی سفارش دهند. به‌طور مثال طرحی ویژه می‌تواند جایگزین عناصر لیمویی‌رنگ بدنه شود. همچنین ترکیبی از رنگ‌های سبز و عناصر دیگر وجود دارند. خریداران همچنین می‌توانند خودروی جدید خود را راهی بخش Q استون مارتین بکنند تا شخصی‌سازی بیشتری صورت گیرد.

 

کدخبر: 389058 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟