رونمایی از لاکچری ترین تویوتا در فستیوال گودوود!

همان‌طور که انتظار می‌رفت، تویوتا در فستیوال سرعت گودوود پروتوتایپ سوپرا جدید را البته با پوشش‌های استتاری به نمایش درآورده است. این خودرو توسط مهندس ارشد تویوتا آقای «Tetsuya Tada» و رانندهٔ آزمایشی «Herwig Daenens» در گودوود رانده خواهد شد. البته تویوتا بشدت مراقب بوده تا جزئیات و مشخصات سوپرا جدید افشا نشود و به همین دلیل صرفاً گفته است که سوپرا جدید درست همانند سلف خود به یک پیشرانهٔ شش سیلندر مجهز خواهد بود.

بااین‌حال اوایل امسال اطلاعاتی از نسل جدید سوپرا به بیرون درز کرد که بر اساس این اطلاعات، موتور 3 لیتری شش سیلندر خطی آن احتمالاً 335 اسب بخار قدرت و 450 نیوتن متر گشتاور خواهد داشت. در همین گزارش گفته شده سوپرا جدید 1496 کیلوگرم وزن داشته و می‌تواند ظرف 3.8 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت برسد. این در حالی است هدف تویوتا از ساخت این خودرو ارائهٔ عملکردی در حد پورشه 911 با قیمتی به‌مراتب کمتر است.

همان‌طور که از قبل می‌دانستیم، پایه و اساس سوپرا جدید با نسل آیندهٔ ب‌ام‌و Z4 مشترک است که این اشتراکات شامل پیشرانه و گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک هم می‌شود؛ اما بااین‌وجود گزارش‌های قبلی نشان داده‌اند که این دو خودرو روی جاده شخصیت‌های کاملاً متفاوتی خواهند داشت. تویوتا تأیید کرده است که نسل جدید سوپرا از نیمهٔ دوم سال 2019 به بازار Store عرضه خواهد شد؛ بنابراین انتظار می‌رود در ماه‌های آینده بیشتر در مورد آن بشنویم.

 

کدخبر: 397440 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟