بنتلی بنتایگا در تپه های پایکس پیک رکورد زد

در سال 2014 پاول دالنباخ پشت فرمان یک دستگاه رنجروور اسپورت توانست رکورد 12 دقیقه و 35.6 ثانیه را برای بخش شاسی بلندهای پایکس پیک ثبت نماید. اگرچه این رکورد برای یک شاسی بلند کاملاً احساس‌برانگیز بوده اما امروز ریس میلن پشت فرمان بنتلی بنتایگای تقریباً استاندارد نشسته و رکورد پیشین را به‌طور قابل‌توجهی ارتقا داده است. این خودرو در ارتفاع 1524 متری از سطح دریا و پس از طی 156 پیچ توانسته رکورد 10 دقیقه و 49.9 ثانیه‌ای را ثبت نماید و سرعت متوسط قابل‌توجهی 107 کیلومتر در ساعتی داشته باشد.

بنتایگای آماده شده برای این مسابقات دارای برخی بازنگری‌ها همچون حذف صندلی‌های عقب و استفاده از صندلی‌های جلو با مشخصات مسابقه‌ای بوده است. به منظور پاس کردن استانداردهای این مسابقات، بنتایگا دارای رول کیج و سیستم سرکوب‌کننده آتش بوده است. دیگر تغییرات عبارت‌اند از سیستم اگزوز اسپورت Akrapovic و لاستیک‌های ویژه پیرلی.

به جرات می‌توان گفت این برند لوکس بریتانیایی از توانایی محصول قدبلند و لوکس در ثبت رکورد شاسی بلندهای پایکس پیک کاملاً مطمئن بوده است چراکه پیش از شروع مسابقات اقدام به معرفی نسخه سفارشی‌ای کرده بود.

بنتایگا Pikes Peak که از ماه آگوست در بازار Store اروپا و آمریکا عرضه می‌شود تنها به تعداد 10 دستگاه ساخته خواهد شد و البته دست‌پرورده مولینر خواهد بود. این شاسی بلند خاص دارای رنگ بدنه مشکی یا رادیومی به منظور یادآوری نسخه مسابقه‌ای خواهد بود. رینگ‌های 22 اینچی دو رنگ به همراه عناصر کرومی و مشکی نیز از دیگر ویژگی‌های بنتایگای تولید محدود می‌باشند. به منظور تأکید هرچه بیشتر روی خاص بودن این خودرو از لوگوی Pikes Peak روی گلگیرهای جلو سود خواهد برد.

اما کابین نیز دست‌خوش تغییر شده و مولینر تصمیم به استفاده از چرم، آلکانترا و عناصر لیمویی گرفته است. تکمیل کننده تغییرات صورت گرفته پلاک‌های انفرادی و نقشه این مسابقه بر پانلی فیبر کربنی است که روی داشبورد خودنمایی می‌کند.

هنوز قیمت این خودروی بسیار خاص اعلام نشده اما می‌دانیم که بنتایگا Pikes Peak از پیشرانه 12 سیلندر 6 لیتری بای توربوی استاندارد به همراه گیربکس 8 سرعته اتوماتیک ZF و سیستم چهار چرخ محرک استفاده می‌کند. این خودرو به‌صورت استاندارد از سیستم اگزوز اسپورت و پکیج تورینگ سود می‌برد.

 

کدخبر: 392548 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟