همیلتون نامیدی و یاس را کنار زد و در صدر نشست

لوئیس همیلتون ابرهای ناامیدی و یأس را به کناری زد و در زمانی که انتظار نمی‌رفت، با یک پیروزی شیرین، به صدر جدول مسابقات فرمول یک این فصل صعود کرد.

گرندپری 2018 باکو برای سباستین فتل به خوبی آغاز شد. او که پل Bridge پوزیشن را به دست آورده بود استارت خوبی هم داشت. اما هم‌تیمی او، کیمی رایکونن در همان ابتدای مسابقه برخوردی با استبان اکون داشت که باعث ورود خودروی ایمنی به پیست شد. همیلتون و بوتاس، در تعقیب راننده فراری بودند و دو راننده ردبول نیز در پشت سر آن‌ها قرار داشتند.

فتل به خوبی در حال مدیریت مسابقه بود و فاصله مناسبی نیز با همیلتون باز کرده بود اما تلاش همیلتون برای کاهش این فاصله منجر به آسیب به تایر و رفتن به پیت شد. در این زمان شاید کمتر کسی می‌توانست امیدی به پیروزی همیلتون داشته باشد.

نکته جالب رقابت ریکاردو و ورستاپن از ردبول بود که با عبور ورستاپن و کسب موقت جایگاه چهارم آغاز شد. مشکل فنی در خودروی ورستاپن باعث شد تا اجازه عبور را به ساینز و هالکنبرگ بدهد. کشمکش راننده‌های ردبول بعد از تعویض تایرها نیز ادامه یافت و سرانجام با برخورد آن‌ها با یکدیگر باعث خروج هردوی آن‌ها از مسابقه شد.

این موضوع باعث ورود خودروی ایمنی به پیست شد که در پی آن راننده‌های فراری و مرسدس به پیت رفته و تایرهای خود را تعویض کردند. حضور ماشین ایمنی تا 5 دور به پایان مسابقه نیز ادامه یافت. تلاش فتل برای سبقت از بوتاس با قفل شدن چرخ و آسیب تایرها همراه بود. همین بدشانسی برای بوتاس نیز اتفاق افتاد و تایر او با رفتن روی ضایعات باقی مانده در پیست پنچر و پاره شد و در یک قدمی قهرمانی از مسابقه باز ماند.

لوئیس همیلتون با مجموعه این اتفاقات و خوش‌شانسی توانست سکوی نخست مسابقه باکو را به دست آورد و در پشت سر او نیز رایکونن و سرجیو پرز از خط پایان گذشتند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 376814 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟