لاکچری ترین لکسوس 2019 بزرگتر اما نرم تر!

لکسوس ES با معرفی رسمی در نمایشگاه خودروی پکن 2018 وارد هفتمین نسل خود شده و جدیدترین نسل از این سدان ژاپنی دارای طراحی تیزی است که از برادران LS و LC الهام گرفته است. البته ابعاد این خودرو نیز کمی رشد کرده است.ظاهر ES به لطف سقف کم ارتفاع‌تر که ظاهر کوپه مانندی ایجاد کرده روان‌تر شده است. لکسوس همچنین از جلوپنجره دوکی‌شکل خود غافل نشده و البته این جلوپنجره در ES جدید بزرگ‌تر از همیشه بوده و هم‌اکنون در بخش مرکزی آن میله‌های عمودی را می‌بینیم. بخش عقب خودرو نیز بسیار مخروطی بوده و چراغ‌های عقب L شکل آن از نوع LED هستند.

این برند لوکس ژاپنی تنها جزئیات قوای محرکه مدل ES 350 بازار Store آمریکا را منتشر کرده است. پیشرانه 6 سیلندر 3.5 لیتری خودرو هم‌اکنون قدرت 300 اسب بخاری و گشتاور 355 نیوتون متری داشته که نسبت به نسل قبل افزایش قدرت 28 اسب بخاری را نشان می‌دهد. این قلب Heart آهنین به یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک جدید متصل شده است. شایان ذکر است لکسوس مشخصات مربوط به مدل ES 300h را منتشر نکرده است.

نسل جدید لکسوس ES از پلتفرم جهانی جدید K استفاده می‌کند. در این معماری از فولاد با کشش بالای بیشتر به منظور کاهش وزن سود برده شده اما لکسوس اشاره‌ای به میزان کاهش وزن این خودرو نکرده است. بنا به گفته این خودروساز، استقامت پیچشی ES جدید با پلتفرم جهانی L برادر بزرگ‌تر یعنی LS برابر است. طول کلی این خودرو با افزایش 65 میلی‌متری به 4975 میلی‌متر رسیده بنابراین طول آن بیشتر از طول مدل GS است. فاصله بین محوری ES جدید نیز 50 میلی‌متر و پهنای خودرو نیز 45 میلی‌متر افزایش یافته است.

در کابین ES شاهد شاخصه‌های طراحی برگرفته از LS هستیم. بخش مرکزی داشبورد تحت تسلط صفحه‌نمایش بزرگ 12.3 اینچی بوده و یک تاچ پد نیز در کنسول نصب شده است. همچنین آپشن پوشش جدیدی وجود دارد که ترکیبی از چرم سفید با پوشش سقف قهوه‌ای می‌باشد.نسل جدید لکسوس ES اواخر امسال وارد نمایندگی‌های فروش خواهد شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 375739 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟