سریع ترین شورولت کوروت جهان را بیشتر بشناسید!/سرعت این خودرو 341 کیلومتر در ساعت

سال پیش و زمانی که شورولت اقدام به معرفی کوروت ZR1 2019 کرد اعلام شد سقف سرعت این خودرو 341 کیلومتر در ساعت خواهد بود. بنا به گفته مهندس ارشد کوروت آقای تج جوجتر، شورولت سقف سرعت این خودرو را در پیست تست پپنبرگ آلمان تایید کرده است.

این خودرو از تنظیمات استاندارد بال عقب استفاده کرده است. آپشن بال بالا که برای استفاده در پیست تست بهینه شده می‌تواند حداکثر سرعت خودرو را حدود 16 کیلومتر در ساعت افزایش دهد.

ZR1 در اولین تلاش خود به سرعت 345.8 کیلومتر در ساعت می‌رسد. در این حالت خودرو در دنده هفتم و پیشرانه در دور حدود 5400 قرار دارد. دومین دور کندتر بوده و سرعت 338.2 کیلومتر در ساعت ثبت می‌شود. در این حالت نیز گیربکس در دنده هفت و دور پیشرانه در حدود 5300 بوده است. دلیل این تفاوت باد است. باد موافق یا مخالف می‌تواند تأثیر زیادی روی حداکثر سرعت داشته باشد مخصوصاً زمانی که اقدام به تستی دقیق می‌کنید.

آیا ZR1 می‌تواند سریع‌تر هم باشد؟ با توجه به فضای کافی این موضوع امکان‌پذیر است اما تنها تا سرعت 346 کیلومتر در ساعت می‌تواند ادامه یابد. شورولت سقف سرعت ZR1 را به این نقطه محدود کرده است.

مهندس کوروت گفته است:

در واقع ما انتظار رسیدن به این سرعت را نداشتیم اما زمانی که به محدودکننده سرعت رسید سورپرایز شدیم. ما درباره افزایش محدودیت سرعت صحبت کرده‌ایم اما لاستیک‌ها تا همان سرعت 346 کیلومتر در ساعت قابل‌اطمینان هستند.

همچنین ویدئوی منتشر شده نشان می‌دهد که ZR1 بدون تلاش زیاد به چنین سرعتی دست می‌یابد. داخل کابین خودرو آرام به نظر می‌رسد. نیروبخش این هیولای آمریکایی پیشرانه 8 سیلندر 6.2 لیتری سوپرشارژردار LT5 است که قدرت 755 اسب بخاری و گشتاور 969 نیوتون متری تولید می‌کند. این پیشرانه به یک گیربکس 7 سرعته دستی یا 8 سرعته اتوماتیک متصل است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 375453 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟