رکورد عجیب فروش فولکس‌واگن در 90 روز!

به نظر می‌رسد هیچ‌چیز جلودار فولکس‌واگن نیست. این خودروساز آلمانی هنوز درگیر مشکلات پس از رسوایی دیزل گیت بوده و بیش از اکثر خودروسازان تاریخ مشمول جریمه شده است اما علیرغم تمامی سختی‌ها و مشکلات، فولکس‌واگن رکورد فروش جدیدی را ثبت کرده است.

در سه‌ماهه اول سال 2018 فروش فولکس‌واگن به رکورد 1.53 میلیون دستگاه رسیده است. 584700 دستگاه از این تعداد در ماه مارس فروخته شده‌اند که این هم یک رکورد دیگر بوده و نشان دهنده افزایش فروش 4.9 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل است. این رکوردشکنی به لطف عملکرد قوی در بازار Store چین و آمریکا بوده که این موضوع سورپرایز کننده است زیرا بیشتر جنجال‌ها در آمریکا به پا شده است.

فروش سه‌ماهه فولکس با رشد 5.9 درصدی همراه بوده و البته در بازار چین شاهد افزایش فروش 8.6 درصدی بوده‌ایم. چین بزرگ‌ترین بازار فولکس‌واگن می‌باشد.البته همه‌چیز مثبت نیست زیرا در آلمان، فروش فولکس‌واگن افت 0.8 درصدی داشته است.

خبر مربوط به افزایش فروش و رکوردشکنی فولکس‌واگن اندکی پس از آن منتشر شد که مدیرعامل این شرکت آقای ماتیاس مولر با افزایش 40 درصدی حقوق خود به تعطیلات رفت. بدین ترتیب حقوق مولر با تمامی موارد شامل پاداش‌ها و غیره به حدود 12.5 میلیون دلار رسیده است.

افزایش حقوق مولر نیز پس از رکوردشکنی سال 2017 فولکس به خاطر درآمد بالا بوده است. ژرمن‌ها قوانین پرداخت پاداش جدیدی را تصویب کرده‌اند زیرا پیش از این سرمایه‌گذاران به خاطر پرداخت پاداش‌های زیاد به مدیران انتقاد کرده بودند.

گروه خودروسازی فولکس‌واگن که شامل برندهای سئات، اشکودا، لامبورگینی، بنتلی، پورشه آئودی و بوگاتی می‌باشد سال پیش سود عملیاتی خود را حدود دو برابر کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 372383 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟