مرسدس بنز کلاس A وارد بازار آمریکا نخواهد شد

خب قطعاً می‌دانید که نسل جدید مرسدس A کلاس چند روز پیش به‌صورت رسمی معرفی شد. این هاچبک نونوار شده دارای ظاهری نوین است که بیشتر از قبل شبیه برخی برادران بزرگ‌تر بوده و البته از سیستم تعلیق سرگرمی Hobby جدید MBUX بهره می‌برد که این خودرو را وارد عصری مدرن‌تر می‌کند؛ اما یک موضوع مهم که ما دوست نداریم این است: A کلاس هاچبک جدید وارد بازار Store آمریکا نخواهد شد.

این خودروی 5 درب تنها در خارج از آمریکا عرضه خواهد شد و آمریکایی‌ها تنها خواهند توانست پشت فرمان نسخه 4 درب A کلاس جدید بنشینند. حتی همسایه آمریکا یعنی کانادا نیز شاهد عرضه A کلاس هاچبک در بازار خود خواهد بود. مدیرعامل مرسدس بنز کانادا این موضوع را تأیید کرده است.

براین فولتون می‌گوید:

منابع ما در آمریکا قبلاً تأیید کرده‌اند که تنها نسخه سدان A کلاس را در بازار خود عرضه خواهند کرد. هر دو نسخه هاچبک و سدان این خودرو در کانادا ارائه خواهند شد. ما اطلاعات زیادی از مدل سدان را اواخر سال جاری منتشر خواهیم کرد.

A کلاس جدید به‌صورت استاندارد با پیشرانه 1.4 لیتری توربویی عرضه خواهد شد که قدرت 161 اسبی و گشتاور 249 نیوتون متری داشته و به یک گیربکس 7 سرعته دوکلاچه یا 6 سرعته دستی متصل می‌شود. نسخه قوی‌تر 2 لیتری توربو نیز با خروجی 221 اسب بخار و گشتاور 350 نیوتون متر در دسترس خریداران خواهد بود.

اما خریداران مدل‌های دیزلی خواهند توانست به پیشرانه 1.5 لیتری توربو دیزلی برسند که قدرت 114 اسبی دارد و به یک گیربکس 7 سرعته دوکلاچه متصل می‌شود. این خودرو به‌صورت استاندارد از طراحی دیفرانسیل جلو بهره می‌برد اما خریداران می‌توانند به‌صورت آپشن از سیستم چهار چرخ محرک 4Matic بهره ببرند.

مرسدس بنز A کلاس 2019 اواخر سال جاری وارد آمریکای شمالی خواهد شد. هنوز حرفی از قیمت این خودرو به میان نیامده اما انتظار داریم A کلاس ارزان‌تر از نسل فعلی CLA که قیمت پایه 32700 دلاری دارد باشد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 355971 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟