تولید یکی از مدل های بی ام و متوقف شد

اندکی پس از آنکه خبر مربوط به توقف تولید نسل فعلی ب‌ام‌و M3 F80 منتشر شد، خبر آمده این خودروساز آلمانی به‌صورت موقتی تولید M550i xDrive را نیز به حالت تعلیق درخواهد آورد.

بنا به گفته BMW بلاگ، پیشرانه 8 سیلندر 4.4 لیتری توئین توربوی مخصوص بازار Store اروپا نتوانسته قوانین تست خودروی سبک هارمونیزه شده (WLTP) را پاس کند. این قوانین جدید از سپتامبر سال جاری جایگزین سیکل رانندگی اروپایی جدید (NEDC) می‌شوند.

به منظور همخوانی پیشرانه M550i xDrive با قوانین جدید، BMW باید فیلتر ذرات جدید و مخصوصی را روی این خودرو نصب کند. البته این قطعه هنوز آماده نبوده بنابراین BMW تولید این محصول را به‌صورت موقتی متوقف می‌کند.

تست‌های WLTP در مقایسه با NEDC واقع‌بینانه‌تر بوده و تلاش دارد که داده‌های آلایندگی مهم را در همه سرعت‌ها و همچنین در زمان سرعت و ترمز شدید جمع‌آوری نماید. به علاوه خودروهای تست شده هم دارای تجهیزات سفارشی خواهند بود و هم بدون آن‌ها تست خواهند شد.

علیرغم آنکه ب‌ام‌و M550i xDrive هم‌اکنون نمی‌تواند قوانین جدید را پاس کند اما 97 درصد دیگر تمامی محصولات BMW تا اول ژوئن خواهند توانست از عهده این تست‌ها بربیایند. البته M550i و البته M3 فعلی را باید از آن لیست جدا کرد.

برای الآن مشتریان اروپایی که به دنبال BMW سری 5 قوی‌تر هستند باید نسل جدید M5 را بخرند که می‌تواند از عهده تست‌های آلایندگی جدید برآید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 354349 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟