مرسدس بنز کلاس A به سیستم اطلاعات سرگرمی مجهز می شود

نسل جدید مرسدس بنز A کلاس اولین محصول این کمپانی است که از سیستم اطلاعات سرگرمی جدید MBUX استفاده خواهد کرد. این سیستم جدید هم‌اکنون در رویداد CES 2018 لاس‌وگاس به بازدیدکنندگان معرفی شده است.
MBUX مخفف عبارت تجربه کاربری مرسدس بنز بوده و این برند خوش‌نام آلمانی ادعا می‌کند سیستم اطلاعات سرگرمی جدید شرکت به لطف هوش مصنوعی خود توانایی یادگیری دارد. مشتریان A کلاس جدید خواهند توانست از بین سه نسخه متفاوت یکی را انتخاب کنند. نسخه پایه با صفحه‌نمایش دوگانه 7 اینچی، سیستم رده میانی با یک صفحه‌نمایش 7 اینچی و یک صفحه 10.25 و نهایتاً سیستم پرچم‌دار که دارای دو صفحه‌نمایش 10.25 اینچی بوده و رزولوشنی تا حد 1920 در 720 پیکسل ارائه می‌کند.همه عملکردهای این سیستم از طریق لمسی یا صوتی هوشمند کنترل شده و با استفاده از صفحه لمسی، دکمه‌های لمسی روی فرمان و تاچ پد جدید موجود در کنسول مرکزی می‌توان این عملکردها را استفاده کرد. گزینه‌های ارتباطی سیستم MBUX شامل همه موارد از اپل کارپلی گرفته تا اندروید اتو و حتی بایدو کار لایف برای محصولات فروخته شده در چین می‌باشد. دو پورت کلاسیک USB و یک پورت USB تایپ C برای شارژ سریع‌تر در این سیستم تعبیه شده‌اند.مرسدس می‌گوید کنترل صوتی سیستم با تشخیص سخن گفتن طبیعی کار کرده و تنها با گفتن عبارت “هی مرسدس” فعال می‌شود. دستیار زبان مرسدس قادر است سخن گفتن غیرمستقیم را تشخیص دهد به این معنی که کاربر می‌تواند عبارتی همچون “من سردمه” را بجای دستور واضح “تنظیم دما در 24 درجه سانتی گراد” را به منظور تنظیم سیستم تهویه مطبوع استفاده کند.

عضو هیئت‌مدیره دایملر که مسئول گروه تحقیق و توسعه خودروهای مرسدس بنز است می‌گوید: “تکنولوژی‌های جدید باید روی استفاده مردم و ساده‌تر کردن زندگی آن‌ها تمرکز کنند. به همین دلیل است که ما در MBUX کاربری طبیعی و خلاقانه را با نرم‌افزاری هوشمند ترکیب کرده‌ایم.”

این سیستم اطلاعات سرگرمی جدید همچنین در جدیدترین سرویس‌های ارتباطی مرسدس me معرفی خواهد شد. سرویس ارتباطی مرسدس عملکردهایی همچون فرستادن پیام در زمان پارک یا تصادف Crash خودرو را دارد.اما بد نیست نگاهی هم به مشخصات سخت‌افزاری این سیستم داشته باشیم. MBUX دارای مموری رم 8 گیگ، CPU شش هسته‌ای و دو چیپ گرافیکی متفاوت ساخت انویدیا بسته به نسخه انتخابی می‌باشد. MBUX جدید مرسدس از سیستم‌عامل لینوکس استفاده می‌کند. این خودروساز می‌گوید سیستم اطلاعات سرگرمی جدید شرکت حداقل در آغاز کار روی مدل‌های کامپکت نصب خواهد شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 346601 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟