کیا سراتو2019 الهام گرفته از اسپورت استینگر

کیا از نسخه به‌روز شده‌ی سدان فورته/سراتو در نمایشگاه خودروی دیترویت 2018 رونمایی خواهد کرد. پیش از معرفی این خودرو کره‌ای‌ها چندین تیزر رندری از سدان کامپکت به‌روز شده را منتشر کرده است. همانند اکثر رندرهایی که مشاهده می‌کنیم خطوط بدنه کمی اغراق شده هستند اما نمای کلی فورته 2019 ما را یاد پروفایل فست‌بک و عضلانی می‌اندازد.

در واقع کیا می‌گوید ظاهر فورته جدید رضایت‌بخش‌تر از گذشته بوده و تصویر اسپورتی را به نمایش خواهد گذاشت که از مدل اسپورت استینگر الهام گرفته است. قطعاً می‌توان تاثیر استینگر را روی بخش عقبی فورته دید که به نظر می‌رسد کمی پهن‌تر و عضلانی‌تر است. سپر عقب بازطراحی شده نیز هم‌اکنون پذیرای چراغ‌های راهنما بوده و چراغ‌های عقب نیز با نوار افقی مشابه نمونه بکار رفته در اسپورتیج به یکدیگر ارتباط پیدا کرده‌اند.

اما در بخش جلو نیز شاهد خیزهای برجسته‌تر کاپوت هستیم. نمای جلوی جدید باعث شده چراغ‌ها و جلوپنجره جدا از یکدیگر باشند. خود چراغ‌ها نیز تغییر یافته و کیا جلوپنجره سراتوی جدید را روشی تازه برای به نمایش گذاشتن امضای کمپانی یعنی دماغه ببر می‌نامند. ما کاملاً مطمئن نیستیم که معنی این سخن چیست اما می‌بینیم که ورودی‌های هوا و چراغ‌های روزتاب نیز تغییراتی داشته‌اند.

این تغییرات به کابین نیز راه یافته‌اند. داشبورد بازنگری شده باعث می‌شود صفحه‌نمایش سیستم اطلاعات سرگرمی Hobby به بالای دریچه‌های هوای افقی که جدید هستند انتقال یابد. این دریچه‌های هوای توربین مانند گوشه‌ها هم مشابه نمونه‌های بکار رفته در استینگر هستند. کیا می‌گوید این طرح افقی باعث ایجاد حس فراخی و بازی شده و احساس مینیمالیستی بیشتری را به راننده و سرنشینان انتقال می‌دهد.

کیا فورته 2019 به‌صورت رسمی در پانزدهم ژانویه معرفی خواهد شد و اولین حضور عمومی آن در نمایشگاه خودروی دیترویت 2018 خواهد بود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 346546 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟