سرنوشت نامعلوم شاسی‌بلند پاتریوت در ایران

خودروی شاسی‌بلند پاتریوت از محصولات سخت‌جان اواز روسیه که در نمایشگاه خودروی سال گذشته توسط توان خودروی جی عرضه شد را حتما بیاد دارید، با وجود وعده مکرر عرضه و تولید این خودرو در ایران، تاکنون خبری از زمان تولید یا واردات این خودرو در کشور نیست.

این خودرو از یک پیشرانه بنزینی 2.7 لیتری بنزینی بهره می برد که توانی معادل 134 اسب بخار و گشتاور 210 نیوتن متر دارد و به جعبه‌دنده 5 سرعته به همراه سیستم‌انتقال نیروی 4WD مجهز است و از قابلیت‌های آن می‌توان به سیستم تعلیق قوی، قابلیت تردد در مناطق ناهموار، ظرفیت حمل بار کافی و دو دیفرانسیل بودن آن اشاره کرد.

پاتریوت هم اکنون در کارخانه اواز در شهر اولیانفسک تولید می‌شود و طبق صحبت‌های مسولان ایرانی و روس قرار بود که در گام اول واردات و سپس تولید آن در نزدیکی شهر اصفهان انجام شود و قیمت حدود 100 تا 130 میلیون تومان برای آن اعلام شده بود.

سال گذشته توان خودروی جی که ناکامی اول خود را با برند اوپل تجربه کرده بود سعی کرد با اواز پاتریوت به جاده‌های ایران بازگردد و به همبن منظور با نمایش دو تیپ از این خودرو حضور فعالی را در نمایشگاه خودروی تهران تجربه کرد.

معلوم نیست که سرنوشت پاتریوت در ایران چه خواهد شد، اما مانند پاتریوت‌ها در بازار Store ایران بسیار است. (سوبارو، اوپل، آئودی، سئات، فیات و...). به نظر می‌رسد که ضوابط فعالیت شرکت‌های مرتبط با واردات و تولید خودرو در آشفتگی کنونی نیاز به یک بازنگری جدی دارد. در سال‌های گذشته شرکت‌های با توان عملیاتی و پشتیبانی پایین وارد بازار خودروی ایران شده‌اند که نمایندگی برندهای مهمی را نیز عهده‌دار بودند؛ صرف نظر از اینکه بعد از مدتی به اثبات رسید که این شرکت‌ها نمایندگی خود را با واسطه اخذ کرده‌اند، نباید به صرف داشتن یک - دو ویا حداکثر به تعداد انگشتان دست نمایندگی ناکارمد به این موسسات مجوز واردات یا تولید خودرو داده شود؛ شرکت‌هایی که خود را پشت ظاهر بزک کرده یا کراوات زده کارمندان‌شان مخفی می‌کنند!برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 315866 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟