تقدیم 5800 طرح آموزشی و پرورشی با بیش از 27 هزار کلاس درس به دانش آموزان / افتتاح 110 مدرسه برکت در مناطق محروم کشور

به گزارش رکنا؛ مدرسه ۱۵ کلاسه برکت شهید “آرمان علی وردی” صبح امروز با حضور مدیرعامل بنیاد برکت، رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، مادر شهید آرمان علی وردی، فرماندار شهرستان اسلامشهر و مسئولان شهرستانی در روستای فیروز بهرام بخش چهاردانگه شهرستان اسلامشهر افتتاح شد.

این واحد آموزشی همزمان با افتتاح ۱۱۰ مدرسه مشارکتی بنیاد برکت و سازمان نوسازی مدارس در ۲۰ استان کشور، به‌صورت ویدئو کنفرانسی توسط آیت الله محمد محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری افتتاح شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

تحویل ۲۷ هزار کلاس درس به دانش آموزان با آغاز به کار دولت سیزدهم

حمیدرضا خان‌محمدی در این مراسم اظهار داشت: ما به عنوان سازمان نوسازی مدارس متولی ساخت توسعه و تجهیز فضاهای آموزشی هستیم، ولی از روزی که بنیاد برکت حاضر شد و در بحث مدرسه‌سازی ورود کرد برکت مدرسه‌سازی بسیار مضاعف شد. ما با کمال افتخار در کنار این عزیزان هستیم و هرجا بنیاد برکت حضور پیدا کند، برکت اعم از اشتغال، پیشرفت و آبادانی به آنجا وارد می‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: مدرسه شهید علی‌وردی جزو مدارس مصوب سفر رئیس‌جمهور بود که بر این اساس در مجموع ۱۰ مدرسه تا پایان مهرماه در منطقه بهارستان تقدیم دانش آموزان می‌شود.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور تأکید کرد: این مدرسه کمتر از ۱۲۰ روز آماده شد و این مسئله را با تمام وجود می‌گوییم. یکی از مهمترین موضوعات همواره در جلسات هیئت دولت مسئله مدرسه است و خوشحالیم که بنیاد برکت بحث پیشرفت کشور در این خصوص را آغاز کرده است.

خان‌محمدی گفت: از روز آغاز به کار دولت ۵۸۰۰ طرح آموزشی و پرورشی مشتمل بر ۲۷ هزار کلاس درس به دانش آموزان تقدیم شده است. امیدوارم تا استقرار کامل عدالت آموزشی در سطح کشور جهاد مدرسه سازی استمرار یابد.

ساخت ۱۰ هزار و ۷۵۰ کلاس درس توسط بنیاد برکت در کشور

محمد ترکمانه در این مراسم با بیان افتتاح همزمان ۱۱۰ مدرسه در کشور اظهار داشت: بنیاد برکت تعهد ساخت ۱۴ هزار کلاس درس را بر عهده گرفته است و تاکنون ۱۰ هزار و ۷۵۰ کلاس درس ساخته و تحویل شده است.

وی با اشاره به ساخت مدرسه شهید آرمان علی‌وردی افزود: این مدرسه در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ تخریب و طی ۵ ماه در مقطع ابتدایی ساخته و به دانش آموزان فیروز بهرام تقدیم شد.

مدیرعامل بنیاد برکت با بیان اینکه منطقه فیروز بهرام از سرانه آموزشی پایینی برخوردار است، گفت: امیدواریم بتوانیم در این منطقه نیز با ساخت مدرسه سرانه فضای آموزشی را افزایش دهیم. در تلاش هستیم ۳ هزار مدرسه در سال ۱۴۰۳ با همکاری آموزش‌وپرورش و سازمان نوسازی مدارس تحویل دانش‌آموزان دهیم.

وی تأکید کرد: منطقه اسلامشهر با وجود اینکه در نزدیکی پایتخت قرار دارد، اما از نظر سرانه فضای آموزشی بعد از سیستان و بلوچستان یکی از مناطق محروم در این زمینه به حساب می‌آید.

مادر شهید آرمان علی‌وردی: امیدوارم بچه‌ها با درس خواندن در این مدرسه بتوانند به پیشرفت کشور کمک کنند

در ادامه مادر شهید آرمان علی‌وردی  بیان کرد: از همه کسانی که برای ساخت این مدرسه زحمت کشیدند تشکر می‌کنم. خوشحالم که در کنار دانش آموزان هستم و میدانم که آرمان من هم در کنار شما حضور دارد. او عاشق بچه‌های کوچک بود و همیشه وقت زیادی برای بچه‌ها می‌گذاشت.

وی با بیان اینکه آرمان در مسجد محله نیز مربی بود و خیلی جدی به کار فرهنگی بچه‌ها اهمیت می‌داد، گفت: آرمان همیشه می‌گفت باید طوری با بچه‌ها رفتار کرد که هدفی را برای آینده‌شان دنبال کنند. من وقتی شنیدم مدرسه‌ای به نام آرمان ساخته شده، حقیقتاً خوشحال شدم که این اتفاق افتاد و خون او پایمال نشد. امیدوارم بچه‌ها با درس خواندن در این مدرسه بتوانند به پیشرفت کشور کمک کنند.

گفتنی است امروز ۱۱۰ مدرسه با ۴۶۰ کلاس درس در مناطق محروم کشور  با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام  و سازمان نوسازی مدارس کشور به بهره‌برداری رسید که مدرسه شهید مدافع امنیت “آرمان علی‌وردی” در روستای فیروز بهرام اسلامشهر یکی از این ۱۱۰ مدرسه است .

مدرسه برکت شهید آرمان علی وردی دارای ۱۵ کلاس درس، ۴ اتاق اداری و آزمایشگاه با زیر بنای ۱۶۰۰ متر مربع و در زمینی به مساحت ۴۵۰۰ مترمربع است که با همکاری سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور ساخته و آماده تحصیل دانش آموزان در روستای فیروز بهرام بخش چهاردانگه شهرستان اسلامشهر شده است.

کدخبر: 933161 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟