ساخت و سازهای غیرمجاز برای همدان معضلی جدی شده است

به گزارش رکنا از همدان، علی‌اکبر نظری در جلسه کمیسیون خدمات شهری با موضوع بررسی طرح هوشمندسازی کنترل ساخت و سازها و با حضور نمایندگان شرکت فاوا رضوی، اظهار کرد: ساخت و سازهای غیرمجاز یکی از معضلات شهر همدان است.

وی به ابعاد و دلایل ساخت و سازهای غیرمجاز اشاره کرد و گفت: ضرورت جامعه در پرداختن به این موضوع و عقب‌ ماندگی‌های دولت‌ها در عمل به تعهدات خود در بحث ایجاد مسکن از جمله این دلایل بوده البته تاکنون اقداماتی در این خصوص انجام شده اما مطلوب جامعه حاصل نشده و این امر مردم را به سمت ساخت و ساز غیرمجاز سوق می‌دهد.

رییس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان بیان کرد: سو استفاده برخی متمکنین و اقدام به ساخت و ساز غیرمجاز را از دیگر ابعاد این امر است.

نظری قوانین دست و پاگیر شهرداری‌ها در زمینه ساخت و ساز را موجب ایجاد مشکلات عدیده دانست و افزود: با توجه به این موضوع، هر چند نیروهای بسیار با تلاش مضاعف داشته باشیم باز هم مشکلاتی ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به نگاه‌های تبعیض‌آمیز مسئولان در برخی موارد ساخت و سازهای غیرمجاز، تصریح کرد: متأسفانه شاهد هستیم در برخی موارد با تمام توان و شدت برخورد می‌شود و برخی را نادیده می‌گیرند.

رییس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان ادامه داد: لازم است در زمینه کنترل هوشمند ساخت و سازها ورود جدی شود و با تحقق این امر امید است بتوانیم مشکلات در این حوزه را به حداقل برسانیم.

نظری اجرای ناحیه‌بندی را در کنترل هوشمند ساخت و سازها موثر دانست و خاطرنشان کرد: با مکلف کردن نواحی به کنترل ساخت و سازها در بلوک‌ها می‌توان مرهمی بر این زخم گذاشت.

وی با اشاره به ارائه طرح شرکت فاوا رضوی یادآور شد: با بررسی این طرح و رصد ابعاد مختلف آن به منظور کنترل هوشمند ساخت و سازها باید از اینگونه ظرفیت‌ها بهره بگیریم.

رییس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان اظهار کرد: در دور چهارم شورای شهر بحث هوشمندسازی را جزو سیاست‌های کلان به شهرداری ابلاغ کردیم که متأسفانه اراده‌ها در اجرای آن کمی سست بوده و باید اراده لازم در این خصوص شکل گرفته و از این فناوری بهره بگیریم.

 

کدخبر: 929253 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟