بازگشایی تدریجی مدارس از آبان/ کدام مدارس در اولویت بازگشایی هستند؟

مدرسه ها و سایر مراکز آموزشی پس از شیوع کرونا در کشور از ابتدای اسفند ماه سال 98 تاکنون تعطیل شدند و آموزش‌ ها در بستر غیرحضوری مانند فضای مجازی، شبکه شاد، مدرسه تلویزیونی و بسته ‌های آموزشی پیگیری شد. حال با نظر کارشناسان و مسئولان مبنی بر این که آموزش مجازی در مدرسه ها جای آموزش حضوری را در مدرسه نمی گیرد، مدرسه ها از آبان ماه امسال به تدریج حضوری برپا خواهند شد.

علیرضا کمرئی درباره بازگشایی مدارس افزود: شروع فعالیت آموزشی دانش آموزان از اول مهر به احتمال زیاد به صورت غیر حضوری خواهد بود.

وی ادامه داد: بازگشایی مدارس از آبان ماه با اطمینان از سلامت دانش آموزان آغاز می شود و به تدریج گسترش می‌یابد و حضور دانش آموزان و آموزش به روش‌های متنوع حضوری و غیرحضوری (ترکیبی) انجام می‌شود.

مدارس کم جمعیت در اولویت بازگشایی

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: بازگشایی مدارس سال گذشته بر مبنای رنگ بندی شهرها از نظر شیوع ویروس کرونا بود اما در حال حاضر این موضوع تابع رنگ‌بندی نخواهد و سیستم های اجتماعی در تلاش هستند که سطح سرایت پذیری کرونا را به واسطه فاصله گذاری اجتماعی، کاستن از اجتماعات و واکسیناسیون کاهش دهند.

کمرئی خاطرنشان کرد: مناطق آموزشی که تراکم دانش‌آموز در آنها کمتر است، کلاس های با جمعیت کمتر دارند و امکان فاصله‌گذاری اجتماعی در محیط آموزشی آنها بیشتر است، در اولویت بازگشایی قرار می‌گیرند.

وی عنوان کرد: بنابراین مدارس با جمعیت کم در مناطق کم جمعیت یا پیرامون استان‌ها، در برخی شهرستان‌ها و مدارس روستایی در اولویت بازگشایی هستند. علاوه بر این، امکانات آموزش دیجیتال در این مناطق کمتر است و باید امکانات آموزشی بیشتری برای آنها مهیا شود.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: بازگشایی مدارس به تدریج آغاز می‌شود، حوزه سلامت و بهداشت آموزش و پرورش با همکاری سایر مراجع بهداشتی پس از بررسی و تایید اعلام می کند که کدام مدارس با رعایت فاصله اجتماعی، کاهش تراکم دانش آموز در مدرسه و رعایت سایر پروتکل‌های بهداشتی نسبت به بازگشایی اقدام کنند.

کمرئی تاکید کرد: در راستای بازگشایی مدارس، رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و بهداشت فردی دانش آموزان و عوامل مدارس، اصل اساسی خواهد بود.

واکسیناسیون بیشتر معلمان تا آبان انجام می‌شود

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش همچنین درباره واکسیناسیون معلمان و کادر مدرسه گفت: دز اول واکسیناسیون معلمان با همکاری وزارت بهداشت تمام و تزریق دز دوم هم آغاز شده است.

کمرئی افزود: با افزایش سرعت واکسیناسیون امیدواریم در بسیاری از مناطق تا پایان شهریورماه به نتیجه قابل قبولی دست یابیم.

وی بیان کرد: با توجه به ضرورت رعایت فاصله تزریق دز اول و دوم واکسن‌ها، عملکرد واکسن و تولید پادتن به مرور زمان نیاز دارد که باید منتظر شد این زمان طی شود. با این حال پیش بینی می شود تا آبان ماه بسیاری از معلمان واکسیناسیون را انجام داده‌ باشند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: علاوه بر معلمان عواملی که با دانش آموزان ارتباط دارند مانند رانندگان سرویس‌های مدارس و سایر اعضای مدرسه باید واکسینه شوند.

کمرئی افزود: با توجه به اینکه دانش آموزان کمتر از کرونا آسیب می‌بینند و امکان دارد که ناقل کرونا برای والدین باشند، پیش بینی شده که تا زمان بازگشایی، والدین هم واکسینه شوند./ایرنا

کدخبر: 717389 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟