آغاز انتخاب رشته کنکور ارشد 1400 + لینک سایت

روز دوشنبه سازمان سنجش نتایج کنکور ارشد 1400 را اعلام کرد. نتایج اعلام شده مربوط به نتایج اولیه کنکور ارشد 1400 است. قرار است نتایج کامل کنکور ارشد 1400 طی دو مرحله از طریق سایت سازمان سنجش به اطلاع داوطلبان برسد. کنکور ارشد 1400 در روزهای 6 تا 8 مرداد برگزار شد. ظرفیت پذیرش کنکور ارشد 1400 نسبت به سال گذشته 14 درصد کاهش یافته است.

به گزارش رکنا، انتخاب رشته دوره‌های کارشناسی ارشد دانشگاه‌های دولتی و آزاد از امروز 10 شهریور آغاز می‌شود.

در کنکور کارشناسی ارشد امسال از 636 هزار و 597 ثبت‌نام کننده، 406 هزار و 427 نفر مجاز به انتخاب رشته شدند که این افراد از امروز می‌توانند هم برای دوره‌های کارشناسی ارشد دانشگاه دولتی و هم دانشگاه آزاد انتخاب رشته انجام دهند.

داوطلبان برای انتخاب رشته دانشگاه‌های دولتی باید به سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org مراجعه کنند و با وارد کردن اطلاعات کارت اعتباری، شماره شناسنامه و یا کد رهگیری که در پایان ثبت‌نام اولیه توسط سیستم به آنها داده شده است نسبت به ثبت کد رشته محل‌های انتخابی و تکمیل فرم مذکور اقدام کنند.

در کارنامه نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد، کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد اسلامی درج شده است که داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سامانه ثبت‌نام الکترونیکی مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی به آدرس www.azmoon.org نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

انتخاب رشته دانشگاه‌های دولتی در سایت سازمان سنجش تا 13 شهریور و انتخاب رشته دانشگاه‌های آزاد در مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد تا 19 شهریور ادامه دارد.

کدخبر: 716669 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟