اعلام اسامی معرفی شدگان دانشگاه های خاص کنکور سراسری + جزئیات

کنکور سراسری مهمترین راهکار برای ورود به دانشگاه هاست. کنکور سراسری همه ساله برگزار می شود. همواره انتقادات زیادی به نحوه برگزاری کنکور سراسری وجود داشته است. البته اخیرا شورای عالی انقلاب فرهنگی تغییراتی را درباه نحوه برگزاری کنکور سراسری در سال های آینده پیشنهاد داده است. از جمله این تغییرات نیز افزایش سهم سوابق تحصیلی در کنکور سراسری خواهد بود.

به گزارش رکنا، فهرست اسامی معرفی‌شدگان چند برابرظرفیت رشته‌های تحصیلی دارای شرایط خاص دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی شامل دانشگاه های شهید مطهری، شاهد، علوم قضایی، صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، علوم‌پزشکی بقیه‌الله (عج)، علوم پزشکی ارتش، رشته دکتری پیوسته بیوتکنولوژی دانشگاه تهران، رشته مدیریت بیمه اکو دانشگاه علامه‌طباطبائی، دانشکده غیرانتفاعی رفاه، غیر انتفاعی امام رضا (ع)- مشهد، دانشگاه جامع امام حسین (ع)، رشته­ های تحصیلی کاردانی و کارشناسی فوریتهای پزشکی پیش بیمارستانی دانشگاه های علوم پزشکی و کدرشته‌های تحصیلی‌ دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهیدرجایی تهران که در زمان انتخاب رشته‌های تحصیلی، یک و یا چندکدرشته از دانشگاه های مذکور را در آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ در فرم انتخاب رشته اینترنتی خود انتخاب نموده‌اند، اعلام شد.

بر این اساس فهرست اسامی معرفی‌شدگان چند برابرظرفیت هر یک از رشته‌های تحصیلی از بین متقاضیانی که کدرشته محل‌های موسسات مذکور را انتخاب نموده و حدنصاب چند برابر ظرفیت لازم را کسب کرده‌اند، با رعایت تقدم انتخاب رشته در درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان به نشانی www.sanjesh.org درج شده است. لذا توجه معرفی‌شدگان چند برابر ظرفیت هر یک از رشته‌های تحصیلی دانشگاه های باید جزییات اطلاعیه ای که در این زمینه روی سایت سازمان سنجش قرار گرفته است را مطالعه کنند.

در گزینش نهایی هر رشته منحصراً کسانی قبول اعلام خواهند شد که طبق برنامه زمانی در مصاحبه و یا سایر مراحل گزینش به شرح مندرج در این اطلاعیه شرکت نموده و در این مرحله موفق شوند و صلاحیت عمومی آنان نیز توسط هیأت‌مرکزی گزینش ذیربط تائید شود و ضوابط انتخاب‌رشته فوق را نیز رعایت نموده و همچنین حدنصاب نمره‌ علمی نهایی برای هر رشته را هم کسب نمایند. لازم به توضیح است که اسامی پذیرفته‌شدگان نهائی این دانشگاهها به همراه نتایج سایر رشته‌های متمرکز آزمون‌ سراسری اعلام خواهد ‌شد.

 

 

کدخبر: 714219 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟