آیین نامه مراکز تشخیص و توان بخشی دانش‌آموزان استثنایی تصویب شد

آیین نامه مراکز تشخیص و توان بخشی دانش آموزان استثنایی تصویب شد. رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی از تصویب آیین نامه راه‌اندازی مراکز جامع تشخیص و خدمات توان بخشی دانش آموزان استثنایی خبر داد. آیین نامه مراکز تشخیص و توان بخشی دانش آموزان استثنایی در شورای راهبردی سازمان آموزش و پرورش استثنایی تصویب شده است. دانش آموزان استثنایی در مدارس استثنایی درس می خوانند. معلولان، کودکان دارای سندروم دان، ناشنوایان، نابینایان و ... دانش آموزان استثنایی را تشکیل می دهد.

به گزارش رکنا، سیدجواد حسینی، رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی با بیان اهداف ایجاد «مراکز جامع تشخیص، خدمات توان‌بخشی، آموزشی و مشاوره‌ای دانش‌آموزان استثنایی»، گفت: این مراکز باهدف تجمیع خدمات آموزش و پرورش استثنایی به دانش‌آموزان، تکریم ارباب‌رجوع، تسریع مداخلات بهنگام و توسعه خدمات، راه‌اندازی خواهد شد و به‌عنوان پشتیبان مراکز مشاوره استان‌ها، عمل خواهد کرد.

 وی افزود: آیین‌نامه «مراکز جامع تشخیص، خدمات توان‌بخشی، آموزشی و مشاوره‌ای دانش‌آموزان استثنایی» به زودی به استان‌ها و شورای‌عالی آموزش و پرورش ارسال می‌شود و استان‌ها می‌توانند بر اساس این آیین‌نامه، مراکز جامع جدید را راه‌اندازی کنند.

معاون وزیر با بیان این که مهم‌ترین موضوع در حال حاضر اجرای طرح مهر در تمامی ابعاد است، گفت: رویکرد دنیا در عصر کرونا، بازگشایی حضوری مدارس است و باید خود را برای بازگشایی حضوری مدارس، توزیع دقیق کتاب‌های درسی، سنجش کامل نوآموزان و سازماندهی نیروی انسانی آماده کنیم.

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی ادامه داد: فعالیت پایگاه‌های سنجش نیز با رعایت کامل شیوه نامه‌های ابلاغی ستاد کرونا و ستاد سنجش استان‌ها در حال اجراست.

کدخبر: 710074 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟